Maybach Brabus ...cremme de la cremme!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7692/maybach-brabus-01.jpg',600,428) ) |
| --- | Używanie obco brzmiących określeń typu „cremme de la cremme” (śmietanka, coś najlepszego, najbardziej wyrafinowanego) byłoby dość pretensjonalne w tekście poświęconym motoryzacji, ale jest chyba na miejscu, gdy piszemy o Maybachu Brabus – bo sam pomysł, by tuningować auto standardowo wyposażone w silnik o mocy 550KM jest chyba dość pretensjonalny.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7692/maybach-brabus-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Maybach stanowi demonstrację siły i możliwości koncernu DaimlerChrysler, który konkurować ma jedynie z Rolls-Roycem. Konkurencję tę wygrać ma nie tyle dzięki wyjątkowemu stylowi, ile ze względu na supremację w dziedzinie techniki. Auto jest tak bezwstydnie drogie, że z pewnością jego projektanci mieli pełną swobodę w określaniu materiałów, rozwiązań technicznych, technologii produkcji. Efektem ich pracy jest silnik o pojemności 5,5 litra osiągający moc 550 KM. Tej właśnie jednostce spece z Brabusa postanowili dodać wigoru! ...co należałoby przyrównać próby dekorowania biżuterii Cartiera.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7692/maybach-brabus-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Brabus skierował ponoć do projektu Maybacha swych najlepszych fachowców, co uznać można za prawdę choćby z tego powodu, że firma stale związana z Mercedesem nigdy do tej pory nie pracowała nad tak drogim autem. Nawet jednak ci spece nie zdecydowali się na poprawę parametrów silnika Maybacha uznając chyba, że w dwunastocylindrowej jednostce o podwójnym turbodoładowaniu niewiele da się poprawić. Zamiast więc próbować wycisnąć więcej ze standardowej pojemności 5,5 litra, zwiększyli ją do 6,3 litra. Dzięki temu zabiegowi silnik osiąga moc maksymalną 640 KM osiąganą przy 5,1 tys obr/min i maksymalny moment obrotowy 1,026 Nm już przy 1,75 tys obr/min.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7692/maybach-brabus-04.jpg',600,396) ) |
| --- | Dzięki zabiegom, które firmie Brabus wydawały się pożądane, ospały dotąd Maybach (5,4 sekundy od 0 do 100 km) nabrał wigoru i teraz sprint od 0 do 100 km/h pokonuje w czasie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 300 km/h.
Wszystkie te zabiegi są z pewnością przemyślane i piszący te słowa nie zamierza choćby w najmniejszym stopniu kwestionować technicznej strony realizacji przedsięwzięcia. ...wątpliwości budzi jedynie sens wprowadzania takich zmian w samochodzie, który stanowić ma konkurencję dla Rolls-Royce’a. Wszak, by wyhodować trawę tak piękną jak w Oxford, trzeba ją równo przycinać przez 600 lat. ...a nie nawozić – choćby toną obornika na każdy metr kwadratowy.