Podczas wystawy branżowej Genewa 2008 włoska firma Castagna zaprezentowała szerokiej publiczności model Fiat 500 w przedłużonej wersji kombi. Może to być ewentualnie zapowiedź powrotu do koncepcji auta, które pojawiło się na początku lat 60-tych jako Giardiniera 500.
Specjaliści z firmy Castagna już wcześniej przygotowali ciekawe pakiety stylizacyjne oraz tuningowe z myślą o klientach wybierających Fiata 500 w normalnej wersji, jednak przedstawiona w Genewie propozycja to coś zdecydowanie więcej. Projekt o nazwie WoodyWagon stanowi przykład wykorzystania bogatego doświadczenia, jakie przez lata zgromadziła Castagna w pracach nad akcesoriami opracowanymi z myślą o produktach marki Mini.
Projekt 500 WoodyWagon przykuwa uwagę nie tylko dzięki dobrze znanym drewnianym elementom autorstwa firmy Castagna, które dodają pojazdowi bardziej atletycznego wyglądu. Co ciekawe, chcąc zwiększyć w aucie przestrzeż ładunkową, zdecydowano się przedłużyć o kilkadziesiąt milimetrów tylny zwis. Patrząc na profil pojazdu, w oczy rzuca się też m.in. dłuższe okno boczne umieszczone za drzwiami dla pasażerów pierwszych siedzeń.
Specjaliści branży motoryzacyjnej dopatrują się w projekcie 500 WoodyWagon zapowiedzi rozwiązań, które poznamy w firmowanej przez markę Fiat 500-ce odmiana kombi, spodziewanej na rynku w roku 2010 i noszącej wspomnianą już nazwę Giardiniera.
Źródła: Samar, Italiaspeed