Ponad 2 mld 105 mln zł będzie kosztowała budowa nowej zakopianki na górskim odcinku Lubień - Rabka stanowiącej fragment trasy S7. Symboliczną pierwszą łopatę na placu budowy wbił w piątek minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
"Zakopianka wymarzona przez pokolenia, a dzisiaj to marzenie się iści. Dzisiejsze wydarzenie jest potwierdzeniem realizacji tego przedsięwzięcia. Trzeba podkreślić, że realizacja tego odcinka wpisuje się w rozwój szlaków komunikacyjnych całego kraju" - powiedział minister.
Trasa S7 z Lubienia do Rabki ma prawie 17 km długości. Najtrudniejszym i najdroższym etapem budowy będzie wykonanie dwukomorowego tunelu w masywie Małego Lubonia o długości ponad 2 km. Sam tunel wykona włoska firma Astaldi S.p.A z Rzymu która zaproponowała najniższą cenę - niemal 1 mld zł i zadeklarowała, że wykona inwestycję w 54 miesiące.
Odcinek drogi ekspresowej poza tunelem na odcinku Lubień - Naprawa wykona polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Koszt tego odcinka to ponad 521 mln zł i powstanie on w ciągu 22 miesięcy nie licząc okresów zimowych.
Ostatni odcinek S7 ze Skomielnej Białej do - Rabki Zaborni wykonuje włoska firma Salini. Tu prace już trwają m.in. rozebrano budynki kolidujące z przebiegiem trasy i wykarczowano las. Koszt wykonania tego odcinka drogi to 615 mln zł.