Ponad 615 mln zł ma kosztować budowa jednego z trzech nowych odcinków drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój, czyli popularnej "zakopianki" pomiędzy Skomielną Białą i Chabówką. W przetargu najkorzystniejszą ofertę złożyła włoska firma Salini Impregilo.
Jak poinformowała w poniedziałek Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), w przetargu przeanalizowano oferty złożone przez 13 wykonawców. Najkorzystniejsza - mediolańskiej firmy Salini Impregilo zawiera cenę brutto nieco ponad 615 mln zł oraz termin realizacji inwestycji w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy i gwarancję jakości na 10 lat. Do terminu realizacji robót nie wlicza się okresu zimowego (od 15 grudnia do 15 marca).
Według drogowców umowa z wykonawcą będzie mogła być zawarta po przeprowadzeniu kontroli postępowania przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Postępowanie obejmuje wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 o długości 6,1 km w górskim terenie miedzy Skomielną Białą i Chabówką, a także m.in. dwóch węzłów drogowych "Skomielna Biała" i "Zabornia", 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady), w tym najdłuższego liczącego 992 metry.
GDDKiA zapowiada, że w piątek otwarte będą oferty od wykonawców na budowę innego odcinka S7: Naprawa - Skomielna Biała (ok. 3 km) wraz z dwukomorowym tunelem liczącym ok. 2 km długości.
Do przyszłego poniedziałku zarządca dróg czeka na wyjaśnienia od firm, które chcą budować kolejny odcinek S7 między Lubniem i Naprawą. Oferty na ten 7,6 km odcinek złożyło 12 wykonawców. Kontrakt będzie zakładał wybudowanie dwujezdniowej drogi klasy S, dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych "Lubień" i "Krzeczów" i 10 obiektów inżynierskich.
"Podpisanie umów z wykonawcami na wszystkie trzy odcinki S7 od Lubnia do Rabki przewidywane jest w pierwszym kwartale 2016 r." - zapowiedziała rzeczniczka.
Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce. Będzie przebiegać od Gdańska do Rabki-Zdroju. Jej długość wyniesie ok. 720 km. Nową trasę zlokalizowano w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.