Trwa ładowanie...
04-02-2009 23:47

Made in China - Brilliance BC3

Made in China - Brilliance BC3
dinvhoj
dinvhoj

Jeszcze do niedawna nabywcy poszukujący towaru wysokiej jakości starali się ze wszystkich sił unikać produktów opatrzonych metką „Made in China”. Czy zasada powinna być stosowana także wobec samochodów z najludniejszego kraju świata?

Spoglądając na efektownie i nowocześnie zaprojektowaną karoserię trudno rozpoznać kraj produkcji Brilliance’a BC3. Nic dziwnego, bowiem za design jest odpowiedzialne włoskie studio Pininfarina, które współpracuje m.in. z Ferrari. Niska karoseria, masywne progi i błotniki szczelnie wypełnione 18-calowymi alufelgami sprawiają bardzo dynamiczne wrażenie.

Pod kształtną maskę trafiła myśl techniczna chińskich inżynierów w postaci 4-cylindrowego silnika o pojemności 1.8 litra. Dzięki szesnastu zaworom oraz turbosprężarce udało się z niego wykrzesać 170 KM i 235 Nm. Skład spalin opuszczających rurę wydechową ma spełniać normy Euro4. Co prawda osiągi nie rzucają na kolana, jednak są aż nadto wystarczające do dynamicznej jazdy. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 210 km/h. Moc w całości trafia na przednie koła poprzez 5 biegowe skrzynie biegów. Nabywca może wybierać między klasyczną przekładnią, a „automatem”.

Wnętrze prezentuje się nie mniej atrakcyjnie, niż nadwozie. Efektowne połączenie czarnej i czerwonej skóry oraz mocno wyprofilowane fotele z dużym zakresem regulacji pozwalają poczuć się jak w prawdziwie sportowym wozie. Nie zabrakło oczywiście automatycznej klimatyzacji, elektrycznie otwieranych szyb oraz szyberdachu.

Wytwórca zaoszczędził nieco na bezpieczeństwie, oferując w standardzie zaledwie 4 poduszki powietrzne i ABS. Zabrakło coraz popularniejszych układów kontroli trakcji i stabilności. Zachowanie samochodu można jednak poprawić zamawiając asystenta hamowania oraz blokadę mechanizmu różnicowego.

O walorach sportowego wozu z Chin pierwsi klienci przekonają się pod koniec bieżącego roku, kiedy Brilliance BC3 trafi do salonów sprzedaży.

Łukasz Szewczyk

dinvhoj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dinvhoj
Więcej tematów