M-Sport widzi w Kubicy swojego lidera
Szef zespołu M-Sport Malcolm Wilson chce, by Robert Kubica w 2014 roku był liderem dowodzonej przez niego ekipy w Rajdowych Mistrzostwach Świata - podaje brytyjski magazyn "Autosport". - Znamy Roberta i myślę, że możemy dać mu odpowiednie narzędzia, by mógł dalej rozwijać się w rajdach - mówi Wilson.
Polski kierowca jeszcze nie zdecydował, co będzie robił w przyszłym sezonie. W listopadzie w rozmowie z "Przeglądem Sportowym" wyznał, że z jakiegoś powodu nie jest przekonany do jazdy przez cały rok w WRC w topowym zespole. Ostatnio przyznał jednak, że ma nadzieję na pełny sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata i choć nie podpisał jeszcze kontraktu z żadną stajnią, to wszystko jest na dobrej drodze, by tak się stało.
Jeśli Kubica wybierze starty w WRC, to zdaniem "Autosportu" faworytem do zakontraktowania go jest M-Sport.
Szef brytyjskiej stajni, która w mistrzostwach daje swoim kierowcom do dyspozycji Fordy Fiesta WRC, jest już pewien, że chce zatrudnić Kubicę. - Wystarczy spojrzeć, jak Robert przygotowywał się do Rajdu Wielkiej Brytanii by przekonać się, ile to wszystko dla niego znaczy - powiedział Malcolm Wilson.
- Niewielu kierowców ma taki głód wygrywania, jestem głęboko przekonany, że Kubica ma wszystko by pchnąć nasz zespół do przodu. Znamy Roberta i myślę, że możemy dać mu odpowiednie narzędzia do dalszego rozwijania się w rajdach - dodał sternik M-Sportu.
- Byłoby fantastycznie, gdybyśmy mieli go w ekipie. Nie ma wątpliwości co do tego, że stałby się znakomitym kierowcą numer 1 - uważa Wilson i przekonuje, że stosunkowo niewielkie doświadczenie Kubicy w rajdach nie jest problemem. - Spójrzcie na ten rok - mieliśmy niedoświadczonego zawodnika, który zdołał zająć drugie miejsce w mistrzostwach - zauważa Brytyjczyk.
Wilson mówi o Belgu Thierrym Neuville'u, który za kierownicą Forda Fiesta WRC M-Sportu zdołał zająć w klasyfikacji generalnej WRC drugie miejsce. Przegrał tylko z Francuzem Sebastienem Ogierem jeżdżącym dla Volkswagena, a wyprzedził chociażby obu fabrycznych zawodników Citroena - Mikko Hirvonena i Daniego Sordo.
W sezonie 2013 kierowcami M-Sportu poza Neuvillem byli także Norweg Mads Ostberg i Rosjanin Jewgienij Nowikow. Ten pierwszy po wywalczeniu wicemistrzostwa świata postanowił skorzystać z oferty Hyundaia i został liderem fabrycznej ekipy koreańskiego producenta aut. Zdaniem mediów propozycję od Azjatów miał także Kubica, jednak odrzucił ją.
W swoim debiutanckim sezonie w rajdach 29-letni Polak startował dla Citroena. W Citroenie DS3 RRC zdobył wraz z pilotem Maciejem Baranem tytuł mistrzowski w klasie WRC-2. W kończącym rok Rajdzie Wielkiej Brytanii wystartował Citroenem DS3 WRC, jednak z powodu nieobecności Barana nie mógł pokazać pełni swoich możliwości. Krakowianina zastąpił na prawym fotelu auta Kubicy Włoch Michele Ferrara. Przerwa od jazdy z włoskim opisem trasy okazała się dla Kubicy zbyt długa i Polak zakończył udział w rajdzie po tym, jak jego samochód dachował.