Luksusowy Cadillac w Europie
Dwa nowe modele i odświeżony wygląd mają zachęcić europejskich klientów do zakupu samochodów marki Cadillac. Jest to już trzecia próba wejścia na ten rynek, którą luksusowy producent podejmuje w ciągu ostatnich 15 lat.
„Jedyna metoda to próbować, próbować i jeszcze raz próbować”, tak całą sytuację podsumował szef General Motors, Dan Akerson. Cadillac ma nadzieje, że delikatniejszy wygląd zaprezentowany w Genewie, przy okazji premiery konceptu XTS, spodoba się klientom ze Starego Kontynentu. Model ten ma być największą limuzyną amerykańskiej marki, ale razem z nią do sprzedaży trafią CTS oraz konkurent dla BMW serii 5 i Mercedesa C.
Niestety póki co Cadillac nie ma w planach wprowadzenia wersji z silnikiem Diesla. Na pewno wpłynie to negatywnie na sprzedaż, gdyż samochody na olej napędowy już od dawna są ważnym elementem rynku pojazdów klasy premium.
sj