Luksusowe SUV-y: co oferuje rynek polski?
Popularność SUV-ów, pojazdów luksusowych i ogólnie nowych samochodów biją w Polsce rekordy. Na jakie modele będące połączeniem tych trzech cech mogą liczyć rodzimi klienci?
Luksusowe SUV-y: co oferuje rynek polski?
Już kilka lat temu specjaliści z IHS Automotive prognozowali, że w latach 2008-2016 wskaźnik sprzedaży najdroższych SUV-ów wzrośnie o 40 proc. Dane sprzedażowe potwierdziły, że te przewidywania były trafne. Już w zeszłym roku SUV-y stały się najpopularniejszymi i najlepiej sprzedającymi się pojazdami w Europie, a hossa na rynku tych pojazdów sprawiła, że wielu producentów wprowadziło do swojej oferty zupełnie nowe modele. Bogato wyposażone egzemplarze trafiają głównie do klientów instytucjonalnych, którzy wybierają je nie tylko ze względów wizerunkowych, ale również z uwagi na komfort i bezpieczeństwo. Przyjrzyjmy się zatem luksusowym SUV-om, które są dostępne w naszym kraju.
Pierwszym samochodem w naszym zestawieniu jest Audi Q7. Niemiecki SUV jest dostępny w dwóch wariantach silnikowych - benzynowym 3,0 TFSI (333 KM) oraz 3,0 TDI (272 KM). Ich ceny rozpoczynają się odpowiednio od 309 700 i 306 900 zł. Oba auta już od podstawowej wersji posiadają napęd quattro oraz automatyczną skrzynię biegów tiptronic. W ofercie znajdują się jeszcze dwa inne modele - SQ7 TDI (od 421 800 zł) oraz Q7 e-tron quattro (od 390 900 zł).
W standardzie klient otrzyma system rozpoznający ryzyko kolizji, który potrafi ingerować w układ hamulcowy, a także reflektory LED z przodu i z tyłu, komputer pokładowy, elektryczne unoszenie i zamykanie klapy bagażnika, relingi dachowe czy szyby termoizolacyjne. Dopłacić trzeba za takie elementy, jak wirtualny kokpit czy ładowarkę indukcyjną.
BMW X5
Kolejny SUV również pochodzi z Niemiec - jest nim BMW X5. Samochód jest dostępny aż w ośmiu wariantach napędowych. Zakres pojemności wynosi od 3,0 do 4,4 l, a mocy od 231 do 575 KM. BMW oferuje również 313-konną hybrydę, która zawiera jednostkę spalinową 2,0.
Podstawowa odmiana, X5 xDrive25d, kosztuje od 253 500 zł. Została ona standardowo wyposażona w funkcję inteligentnego połączenia alarmowego, czujnik kolizji, asystenta hamowania, 8-biegową skrzynię automatyczną, wspomaganie zjazdu ze wzniesienia, system rozpoznawania pieszych i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu. Za dopłatą otrzymamy wentylowane fotele, zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound czy podgrzewaną kierownicę.
Lexus RX
Lexus RX pojawił się na rynku w 1998 r., a obecnie w salonach sprzedawana jest czwarta generacja. Największy SUV Lexusa występuje w dwóch wariantach - 200t (od 249 600 zł) oraz 450h (od 304 400 zł). Pierwszy jest napędzany 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 238 KM, zaś drugi to 313-konna hybryda.
Nabywcy bazowej wersji benzynowej otrzymają napęd na 4 koła, 6-stopniową skrzynię automatyczną, adaptacyjne światła drogowe, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, statyczne doświetlanie zakrętów, układ ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych oraz funkcję ostrzegania o zmęczeniu kierowcy. Aby doposażyć auto w tapicerkę skórzaną, podgrzewane fotele czy monitor martwego pola trzeba będzie sięgnąć głębiej do kieszeni.
Mercedes GLE
Pod oznaczeniem GLE ukrywa się poliftingowa wersja generacji modelu ML. Nowa odsłona pojawiła się w 2015 roku, a podstawowa wersja jest napędzana 2,2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 204 KM. Wyceniono ją na 274 500 zł. Topowa odmiana Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC oznacza dwukrotnie większy wydatek - 593 500 zł.
Podstawowy GLE 250d zawiera takie elementy wyposażenia, jak nawigacja z funkcją informowania o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, asystent bocznego wiatru, układ antykolizyjny czy możliwość wyboru spośród sześciu trybów jazdy. Za dopłatą otrzymamy pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu, całkowicie LED-owe oświetlenie, tempomat z funkcjami jazdy w korku, system automatycznego parkowania, kamerę 360 st. czy nagłośnienie Bang & Olufsen.
Volkswagen Touareg
Ostatnim opisywanym przez nas SUV-em jest Volkswagen Touareg. Pod maskę tego modelu powędrował 3-litrowy silnik V6 TDI. Występuje on w dwóch wariantach mocy - 204 KM (od 234 390 zł) oraz 262 KM (od 244 390 KM). Obie wersje otrzymały napęd na cztery koła 4MOTION oraz 8-biegową skrzynię automatyczną Tiptronic.
Najtańszy egzemplarz wyposażono w skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę, asystenta zjazdu i podjazdu, automatyczne hamowanie po kolizji, wykrywanie zmęczenia kierowcy, komputer pokładowy i tempomat. Jako opcja na liście widnieją chromowane relingi dachowe, system rozpoznawania znaków drogowych, zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości podwozia czy też kamerę cofania.
ll/WP.PL