Trwa ładowanie...
07-07-2015 14:26

Luksusowe marki walczą na SUV-y

Luksusowe marki walczą na SUV-yŹródło: zdjęcie producenta
d1u6y09
d1u6y09

Marki premium wprowadzają nowe SUV-y. Te modele są filarem sprzedaży. Kierowcy coraz liczniej przerzucają się klasycznych limuzyn na wysokie uterenowione auta. Moda ta przyciąga do droższych marek również sporą liczbę nowych klientów.

Dobrym przykładem jest Lexus, który tylko w tym roku zamierza sprzedać w Polsce 1,4 tys. SUV-ów NX, gdy tegoroczna sprzedaż marki wyniesie 2,5 tys. W przyszłym roku udział aut tej klasy zapewne będzie jeszcze większy, bo późną jesienią do oferty wejdzie bestseller japońskiej marki, czyli RX. Ten duży model będzie oferowany w wersji benzynowej (RX200t) lub hybrydowej (RX450h). Jak zwykle nie będzie diesla. Przedstawiciele Lexusa podkreślają, że jest to najszybciej rosnąca luksusowa marka w przemyśle samochodowym - tylko w ostatnich trzech latach jej sprzedaż zwiększyła się o 44 proc.

Japońską konkurencję lekceważy Mercedes, który koncentruje się na pobiciu Audi i BMW. We wrześniu stuttgarcka marka wzbogaci ofertę o GLC (następcę GLK) oraz GLE coupe. SUV-y stanowią jedną czwartą sprzedaży Mercedesa w Polsce. W przyszłym roku marka planuje sprzedać w Polsce 10 tys. aut i udział uterenowionych modeli może wzrosnąć nawet do jednej trzeciej.

W październiku w sprzedaży znajdzie się BMW X1. Ten najmniejszy SUV monachijskiej marki w 2014 r. znalazł w Polsce siedmiuset chętnych, o połowę mniej od najpopularniejszych X3 oraz X5. Przedstawiciele BMW liczą na wyższą sprzedaż nowego modelu.

Niemiecka konkurencja niespokojnym okiem spogląda w stronę nowego, dużego SUV-a Volvo, oznaczonego XC90. Samochód wchodzi do sprzedaży, a importer przewiduje, że roczny popyt może sięgnąć tysiąca sztuk. Auta tego typu stanowią połowę sprzedaży Volvo w Polsce.

d1u6y09

Z Audi Q3 oraz BMW X1 będzie konkurował Infinity QX30, który trafi do salonów wiosną w przyszłym roku. Uzupełni ofertę dużych SUV-ów japońskiej marki należącej do Nissana. Model otrzyma silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Diesle pochodzą od Mercedesa, podobnie jak cała platforma. Auta tego typu w tym roku stanowią 58 proc. sprzedaży Infinity, a w poprzednich latach ich udział dochodził nawet do 75 proc.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w pierwszej połowie roku wśród marek luksusowych w Polsce na pierwszym miejscu znalazło się BMW z wynikiem 4413 aut, tuż przed Mercedesem (4393), Audi (3763) oraz Volvo (3145). Rosnąca sprzedaż marek tego segmentu wynika także z zachęt podatkowych - od kwietnia nabywcy mogą odliczyć połowę VAT, co w przypadku drogich aut jest sporą kwotą. Poprzednio ustawa pozwalała odliczyć do 6 tys. zł z zapłaconego podatku od nabytego samochodu.

Robert Przybylski

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj