Lotus Evora GTE: z toru na ulicę
Większość producentów prezentuje swoje najnowsze konstrukcje podczas międzynarodowych salonów samochodowych, z których najbliższy odbędzie się już za miesiąc we Frankfurcie. Lotus na miejsce premiery modelu Evora GTE Road Car Concept wybrał jednak wystawę Pebble Beach Concours d'Elegance w Kalifornii.
Evora GTE Road Car Concept to drogowa wersja modelu Evora GTE, który znany jest wyłącznie z torów wyścigowych. Samochód otrzymał agresywny przedni zderzak, tylne nadkola z wlotami powietrza oraz duże skrzydło umieszczone na tylnej klapie. Sportowe nadwozie uzupełniają kute obręcze aluminiowe z centralnie mocowanymi śrubami oraz sportowe opony Pirelli P-Zero Corsa.
Pod maską pracuje "wyścigowy" silnik o mocy 420 KM połączony z sekwencyjną, zautomatyzowaną przekładnią manualną, dzięki czemu auto ma szansę "przegonić" bratni model Evora S. Dla przypomnienia, silnik V6 modelu S generuje 345 KM i 400 Nm. Prędkość 100 km/h pojawia się na liczniku po 4,6 sekundy, a wskazówka prędkościomierza dociera do wartości 280 km/h.
Wydaje się więc, że Lotus szykuje "zabawkę" dla prawdziwych entuzjastów szybkiej jazdy, którzy dysponują już pewnym doświadczeniem w kontrolowaniu wyczynowych aut.
(źródło: mototarget.pl)
sj