Trwa ładowanie...
d7lm3if

LOTUS Elise Series I

Dane techniczne, opinie, informacje
LOTUS Elise Series I
Lata produkcji

1996 - 2001

Dostępne wersje nadwoziowe

coupe; kabriolet

Silniki

1.8 i 16V (120KM)
1.8 i 16V (158KM)
1.8 i 16V (192KM)

Skrzynie biegów

manualna

Rozstaw osi (mm)

2300

Długość (mm)

3730

Szerokość (mm)

1820

Wysokość (mm)

1200

Marki
Model

Lotus Elise pierwszej generacji to samochód sportowy zaliczany do segmentu G. Zadebiutował w 1995 roku podczas salonu we Frankfurcie, choć prace i pomysł powstały jeszcze na początku lat 90-tych XX wieku, jednak problemy finansowe przedłużyły okres wprowadzenia auta do produkcji seryjnej. Na rynku pojawił się w 1996 roku. Jego projektantem jest Julian Thomson. Technologicznie samochód miał być jak najmniej skomplikowany. Jego charakterystyczną cechą są niewielkie rozmiary, bardzo niska masa własna, sięgająca około 700 kilogramów oraz ponadprzeciętne właściwości jezdne. Konstrukcja podwozia wykonana została z wytłoczek aluminiowych. Koła, elementy zawieszenia i wiele innych elementów wykonano ze stopów lekkich. Pierwsza generacja Elise posiada 2-osobowe wnętrze. Tuż za plecami kierowcy, znajduje się centralnie umieszczony 16-zaworowy silnik o pojemności zaledwie 1.8 litra, konstrukcji Rovera z serii K z podwójnym wałkiem rozrządu. Połączony jest z 5-biegową skrzynią manualną. Auto z uwagi na niską masę
zapewnia osiągi godne znacznie droższych i mocniejszych samochodów. Powstawało wiele wersji, w tym specjalnych i limitowanych, których moc wynosiła od około 120 do 350 KM. Na rynku ciężko o konkurencję.

d7lm3if
d7lm3if
d7lm3if
Więcej tematów
d7lm3if