Trwa ładowanie...
02-06-2011 09:54

Lotus chce dołączyć do dużego koncernu

Lotus chce dołączyć do dużego koncernu
d18tafa
d18tafa

Szef brytyjskiej marki informuje, że firma chce się uniezależnić od malezyjskiego Protona i przyłączyć do większej firmy, takiej jak Toyota. Możliwość wykorzystania zasobów dużego koncernu ułatwiłaby znacząco wprowadzenie do produkcji nowych modeli.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Dany Bahar jesienią 2009 roku opuścił Ferrari, aby objąć stanowisko dyrektora generalnego w Lotusie. Teraz informuje o ambitnych planach rozwoju marki. Lotus ma produkować więcej modeli i ma stać się prawdziwą konkurencją dla Porsche, jako jeden z głównych producentów luksusowych samochodów sportowych. Bahar zakłada, że do 2015 roczna sprzedaż Lotusów ma osiągnąć 6000-8000 sztuk, a jedna trzecia z nich miałaby trafiać do USA.

Szef Lotusa tłumaczy, że połączenie sił z większym producentem miałoby nie tylko umożliwić dostęp do podzespołów i technologii, ale też pomóc w spełnieniu norm emisji spalin i wytrzymałości w testach zderzeniowych. Bahar ma już plan wprowadzania nowych modeli, które mają cały czas ewoluować i się rozwijać. Oznacza to, że Lotus miałby wprowadzić 6 nowych lub poprawionych modeli w ciągu 5 następnych lat. Oferta ma być rozszerzona o mały samochód miejski i luksusową limuzynę. Jedynym polem, na którym brytyjska marka nie będzie konkurować z Porsche to produkcja aut typu SUV.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zgodnie z główną zasadą Lotusa, również nowe samochody mają wyróżniać się małym ciężarem. Brytyjczycy zapowiadają, że aluminiowa konstrukcja wykorzystywana w nowych modelach będzie aż o około 100 kg lżejsza od stosowanej w Evorze. Bahar tłumaczy, że jest to nawet lżejsza konstrukcja, niż ta stosowana w samochodach Lamborghini. Sposobem na obniżenie kosztów produkcji ma być użycie tych samych podzespołów w różnych modelach. Choć nie będzie to widoczne, samochody mają mieć 50 proc. wspólnych części, a w przypadku modeli Elite i Eterne, które będą posiadały silnik umieszczony z przodu, będzie to aż 75 proc. wspólnych elementów.

Bahar wskazuje Toyotę jako potencjalnego przyszłego właściciela marki, gdyż już od wielu lat Lotus używa podzespołów japońskiego producenta - między innymi silników czterocylindrowych. Mimo iż aktualnie Lotus planuje stworzenie swojej jednostki tego typu, to nie wyklucza, że jednak znowu użyty zostanie zmodyfikowany silnik od Toyoty.

sj

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj