Lotos zwiększa sprzedaż i udziały w rynku
Grupa Lotos poinformowała o swoich wynikach finansowych za 2012 r. Poza wyższymi przychodami ze sprzedaży i zyskiem operacyjnym udało się też zwiększyć liczbę sieciowych stacji paliw.
Zysk netto wyniósł 923 mln zł (wzrost o 42 proc. względem 2011 r.), przychody ze sprzedaży 33,1 mld zł (wzrost o 13,2 proc.), zaś zysk operacyjny uplasował się na poziomie 301 mln zł. Tak dobre wyniki są zasługą głównie wyższych notowań produktów naftowych na rynkach światowych, wyższego średniorocznego kursu dolara oraz wyższego o 1,4 proc. wolumenu sprzedaży, który wyniósł w sumie 10 160 tys. ton. Przerób ropy w gdańskiej rafinerii wzrósł o 5,6 proc.
W 2012 r. udało się podwoić liczbę ekonomicznych stacji paliw Lotos Optima. Dzięki temu stała się ona najszybciej rozwijającą siecią na polskim rynku. Aktualnie pod szyldem Lotosu w Polsce działają 404 stacje benzynowe, z których 107 to placówki Optima. W ubiegłym roku udział gdańskiej marki na rynku detalicznym wyniósł 8 proc. w stosunku do 7,6 proc. w 2011 r.
- Ubiegły rok nie był łatwy dla branży paliwowej. Mimo to udało się zwiększyć wolumen sprzedaży oraz udziały w rynku, co miało pozytywne odbicie w wynikach spółki. Istotny wpływ na działalność Lotosu miał również zrealizowany w 2012 r. Program Optymalnej Ekspansji, dzięki któremu w ramach całej grupy kapitałowej zaoszczędzono 446 mln zł. Te same założenia będą przyświecały koncernowi w tym roku - powiedział prezes Grupy Lotos, Paweł Olechnowicz.
Źródło: Lotos
ll/moto.wp.pl