LOTOS 70. Rajd Polski: kilkunastu kandydatów do zwycięstwa
Jubileuszowa edycja LOTOS Rajdu Polski zapowiada się jako wielkie sportowe wydarzenie. Do rywalizacji stanie nie tylko cała polska czołówka ale i Jan Kopecky, Craig Breen czy Bryan Bouffier.
Wspomniana trójka obecnie zajmuje "pudło" klasyfikacji generalnej mistrzostw Europy. Poza nimi oczy kibiców będą z pewnością zwrócone na Roberta Kubicę, którego od Rajdu Barbórka 2004 nie oglądaliśmy w Polsce za kierownicą sportowego samochodu. Krakowianin, który po wygraniu Rajdu Niemiec wysunął się na czoło tabeli mistrzostw świata WRC 2 specjalnie wybrał mazurski klasyk, aby znów zaprezentować się rodzimej publiczności.
Na starcie LOTOS Rajdu Polski zobaczymy 85 załóg. 30 z nich awizuje wyruszenie na trasę samochodami klasy 2, czyli autami z najwyższej kategorii, jaka dopuszczona jest do udziału w rundach Rajdowych Mistrzostw Europy. Z numerem 1 na trasę ruszy główny pretendent do tytułu najlepszego kierowcy Starego Kontynentu, Jan Kopecky. Z dwójką pojawi się aktualny mistrz świata kategorii SWRC, Craig Breen, zaś trójka należeć będzie do Roberta Kubicy. Kopecky, Breen i 9 innych kierowców będzie miało do dyspozycji auta klasy S2000, czyli pojazdy z napędem na 4 koła i z 2-litrowym silnikiem wolnossącym bez turbodoładowania.
W pojazdach RRC, czyli konstrukcjach bazujących na rajdówkach kategorii WRC, różniące się od nich mniejszą o 30 mm zwężką w turbosprężarce oraz uboższym pakietem aerodynamicznym, zobaczymy Roberta Kubicę, Krzysztofa Hołowczyca, Zbigniewa Staniszewskiego oraz Michała Sołowowa. Podczas LOTOS 70. Rajdu Polski kibice po raz pierwszy podziwiać w naszym kraju samochody dziewiczej wręcz kategorii R5. Za kierownicami Fordów Fiesta R5 zasiądą Kajetan Kajetanowicz, Michał Kościuszko, Joudan Serderidis oraz podopieczny Markko Martina - Martin Kangur. 20-latek według wielu obserwatorów może być "czarnym koniem" imprezy.
Rajd Polski jest po raz pierwszy w historii rundą mistrzostw Litwy. Większość rajdów w tym kraju rozgrywanych jest na nawierzchniach szutrowych zatem należy spodziewać się, że litewscy kierowcy nie będą tylko tłem dla najlepszych. Środa i czwartek to dni, w których załogi zapoznają się z trasą rajdu zmienioną w tym roku w ponad 40 procentach. Wcześniej wielu kierowców przeprowadziło prywatne testy na specyficznych mazurskich szutrach.
Podczas rajdu zawodnicy będą mieli do pokonania 13 prób sportowych o łącznej długości 230,40 km, a cała trasa do pokonania to 651,86 km. Co istotne dla kibiców - od piątku w Mikołajkach będzie grało Radio Rajdowe. Na częstotliwości 99,6 FM będzie można słuchać relacji z oesów oraz rozmów z zawodnikami. Meta LOTOS 70. Rajdu Polski zaplanowana jest na niedzielny wieczór w centrum Mikołajek.
LOTOS 70. Rajd Polski 2013 - program rajdu
Piątek, 13 września
Odcinek kwalifikacyjny Tor Mikołajki (2,50 km) 16.00
Uroczysty start i losowanie pozycji startowych w Mikołajkach 20:00
Sobota, 14 września
OS 1 Tałty 1 (14,54 km) 8.48
OS 2 Baranowo 1 (17,51 km) 9.40
OS 3 Mrągowo 1 (25,16 km) 11.36
OS 4 Tałty 2 (14,54 km) 14.10
OS 5 Baranowo 2 (17,51 km) 15.02
OS 6 Mikołajki (2,50 km) 16.11
OS 7 Mrągowo 2 (25,16 km) 18.06
Niedziela, 15 września
OS 8 Biskupiec 1 (15,58 km) 7.05
OS 9 Urżanki 1 (15,14 km) 8.17
OS 10 Mateuszek 1 (26,02 km) 10.06
OS 11 Biskupiec 2 (15,58 km) 15.05
OS 12 Urżanki 2 (15,14 km) 16.17
OS 13 Mateuszek 2 (26,02 km) 18.06
Meta: Rynek w Mikołajkach 19:40
Dalsze informacje, harmonogram i mapy rajdu www.rajdpolski.pl
Źródło: LOTOS 70. Rajd Polski
ll/moto.wp.pl