Trwa ładowanie...
22 listopada 2011, 12:49

Los Angeles 2011: przegląd premier

Los Angeles 2011: przegląd premierŹródło: zdjęcie producenta
d10qs1d
d10qs1d

Targi samochodowe w Los Angeles to najważniejsza taka impreza w USA w 2011 roku. Z tego powodu nie mogło zabraknąć premier, których w Kalifornii było kilkadziesiąt. Poniżej przedstawiamy najciekawsze i najważniejsze z nich.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W ostatnich latach targi samochodowe stały się raczej imprezami dla lokalnych producentów. Mimo tego, że w każdym miejscu na świecie wystawiają się marki z całego globu, to już premiery ograniczają się głównie do rodzimych firm. Dlatego we Frankfurcie mogliśmy zobaczyć głównie niemieckie nowości, w Los Angeles prezentują się firmy amerykańskie, natomiast na Tokio swoje premiery zaplanowali Japończycy.

W Los Angeles jedne z ciekawszych premier zaprezentował Ford. W Kalifornii pokazano odświeżonego Mustanga, który uległ niewielkim, ale bardzo pozytywnym zmianom. Nowa osłona chłodnicy i przednie reflektory powodują, że samochód wygląda bardziej agresywnie. Dzięki zastosowaniu LED-ów klasyczne potrójne tylne światła zyskały bardziej nowoczesny charakter, który bardzo dobrze łączy się ze stylem retro całego nadwozia.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zmiany dotyczą też strony technicznej Mustanga. Głównym bohaterem targów była odmiana Shelby GT500. Klient kupujący tę wersję, oprócz klasycznej nazwy nawiązującej do modelu z lat 60. otrzyma najmocniejszy silnik V8, jaki trafił do seryjnego auta. Imponujące 650 KM zamieni popularnego Mustanga w prawdziwe superauto. O osiągach nie wiadomo jeszcze zbyt wiele, ale najszybszy Mustang ma być w stanie jechać ponad 200 mil na godzinę (320 km/h). Tak duża moc wymaga specjalnie wzmacnianej sześciobiegowej skrzyni i elektroniki, która pomoże w idealnym starcie do szybkiego sprintu. Dla tych, których zadowolą 444 KM Ford przygotował innego Mustanga, nawiązującego do klasycznego modelu sprzed lat, czyli odmianę Boss 302.

d10qs1d

Najciekawsza premiera targów w Los Angeles też należy do Forda. Sam model Flex to raczej nudny, kanciasty crossover, który na nowy rok otrzymał świetnie wyglądającą osłonę chłodnicy. Choć poza nią kwadratowy, siedmiomiejscowy samochód niczym nie zachwyca, to ten jeden element stylistyczny pokazuje, że amerykańskie samochody znowu mogą wyróżniać się nietypową i futurystyczną stylistyką. Trzymamy kciuki, że jest to zapowiedź nowego otwarcia w amerykańskim designie motoryzacyjnym.

Swoje nowości pokazali też producenci aut klasy premium, pochodzących z USA. Cadillac zaprezentował limuzynę XTS, która zastąpi największe modele DTS i STS. Bazuje ona na przedłużonej platformie Epsilon II, pochodzącej z Opla Insignii. Choć linia stylistyczna nieco przypomina inne modele GM, to bez problemu rozpoznamy elementy charakterystyczne dla Cadillaca. Luksusowe auto, które będzie konkurentem BMW 5 i Mercedesa klasy E trafi do sprzedaży na wiosnę 2012 roku.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Nowy model flagowy przedstawił też Lincoln. Poprawiony MKS otrzymał grill, przypominający wielkie wąsy. Odmłodzona limuzyna ma być kolejną próbą walki z Cadillakiem, która ostatnio Lincolnowi nie wychodzi najlepiej. Drugim debiutującym modelem tej marki był crossover MKT, który w zależności od wersji posiada 6 lub 7 foteli, pozwalających na wygodną podróż. Niestety, również to auto przypomina bardziej mikrobus niż luksusowy samochód.

d10qs1d

W Los Angeles nie zabrakło też specjalnych odmian znanych modeli. Dodge przedstawił Chargera SRT8 w wersji Super Bee - samochód otrzymał żółty lakier z czarnymi elementami i emblematami, nawiązującymi do klasycznego modelu z lat 60. Super Bee z 470 KM pod maską trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2012 roku. W ten sam silnik wyposażono też Challengera SRT8 392 w odmianie Yellow Jacket Special. Chevrolet natomiast nie poprzestał na zmianie koloru i zaprezentował kabriolet Camaro w najmocniejszej wersji ZL1, która dysponuje 580 KM.

(fot. United Pictures)
Źródło: (fot. United Pictures)

Choć targi w Los Angeles zostały zdominowane przez rodzimych producentów, to nie zabrakło też kilku premier zagranicznych firm. Honda zaprezentowała ostateczną wersję nowej generacji modelu CR-V. Ten praktyczny japoński SUV nadal nie zachwyca swoim wyglądem, ale mimo to Honda może dalej liczyć na jego niemalejącą popularność w Stanach Zjednoczonych. Nowy model jest minimalnie mniejszy, a wnętrze zostało poprawione tak, aby przypominać auto wyższej klasy.

d10qs1d

Subaru BRZ Concept STI to najprawdopodobniej jeden z ostatnich konceptów, przedstawiających wspólny projekt tej marki i Toyoty. Podczas nadchodzących targów w Tokio ta druga firma ma zaprezentować wersję produkcyjną. Oba samochody będą stworzone na tej samej platformie i będą korzystać z 2-litrowego silnika typu bokser, przygotowanego przez Subaru.

Europę w Los Angeles reprezentowały samochody, które trafią do najbogatszych mieszkańców tego miasta. Lamborghini zaprezentowało Gallardo LP 550-2 Spyder, czyli kabriolet z napędem tylko na jedną oś. Samochód ma być przeznaczony dla klientów, którzy preferują bardziej wymagające auta. Porsche do USA przyjechało z Panamerą w odmianie GTS, która dysponuje napędem na cztery koła i 430 KM. Sportowa limuzyna rozpędza się do 100 km/h w 4,3 s i osiąga 286 km/h.

Targi samochodowe w Los Angeles to "lokalna" impreza, na której prezentowano samochody produkowane przez firmy z USA lub modele, które przeznaczone są głównie na amerykański rynek. Jednak przy postępującej globalizacji kolejnych modeli, coraz więcej "amerykańskich" samochodów trafia też do Europy.

sj/mw/mw

d10qs1d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d10qs1d
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.