Londyńskie taksówki z Chin w Warszawie
Pierwsza londyńska taksówka pojawiła się na Warszawskich ulicach w barwach Wawa Taxi. Choć auta są produkowane w Chinach, to prawdopodobnie nie ma bardziej odpowiedniego pojazdu, który mógłby pełnić funkcję taksówki niż TX4.
Jacek Kurowski, oficjalny przedstawiciel producenta London Taxi w Polsce, powiedział, że wiele osób oczekiwało na widok tego auta w naszym kraju. Wytłumaczył, że wprowadzenie tych pojazdów ma wiązać się z poprawieniem w Polsce jakości usług taksówkarskich.
- _ Ludzie zasługują na inny wybór niż tanie lokalne mini-taksówki i drogie limuzyny. Teraz mogą wybrać też London Taxi, profesjonalną taksówkę światowej klasy. To fantastyczny, wyjątkowy pojazd, doskonały serwis, profesjonalni kierowcy i prywatna przestrzeń w taksówce. Czego jeszcze można chcieć? _ - powiedział Jacek Kurowski.
Problemem dla polskich taksówkarzy może być pojemność silnika i zużycie paliwa TX4. 2,5-litrowy silnik Diesla osiąga 102 KM, ale spala ponad 8 l paliwa na 100 km. Koszty eksploatacji tego pojazdu nie są więc najniższe, chyba że niezbyt wysilona jednostka będzie wytrzymała niczym Mercedes W123 "Beczka".
- _ Budowaliśmy taksówki w Wielkiej Brytanii przez ponad 60 lat, nikt nie wie o taksówkach więcej niż my. Produkcja w Chinach daje nam bardziej globalny urok, więc chcielibyśmy sprzedawać pojazdy London Taxi na całym świecie. Warszawa to pierwsza europejska stolica, w której odbyła się premiera London Taxi w 2010 r. i jesteśmy przekonani, że nie ostatnia. W 2009 r. sprzedawaliśmy pojazdy w Niemczech, Hiszpanii, Austrii, Serbii i Kosowie _ - powiedział Matthew Cheyne z London Taxi Company.
Czy za kilka lat na każdej polskiej ulicy będzie można spotkać tę charakterystyczną taksówkę, jak wyobraża sobie Kurowski? O ile społeczeństwo wzbogaci się na tyle, by móc często podróżować taksówką, przestanie uznawać Chiny za synonim niskiej jakości i polubi te niezbyt ładne, lecz wygodne auta, marzenia pana Jacka mogą stać się rzeczywistością.
Źródło:
[
]( http://www.carfocus.pl )