Limitowane Porsche 911 na 50. urodziny
Porsche świętuje 50 lat modelu 911 i podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie zostanie zaprezentowany jubileuszowy model oparty na odmianie Carrera S. Porsche 911 to połączenie tradycji z nowoczesnością - podobnie, jak 50 lat temu umieszczony z tyłu 6 cylindrowy bokser napędza tylną oś, ale dzisiaj ten układ jest bardziej dopracowany, czyniąc z 911 wyjątkowe auto.
Jubileuszowy model otrzymał kilka elementów nawiązujących do klasycznych egzemplarzy sprzed lat. 20-calowe koła swoim wyglądem nawiązują do felg Fuchs, które były znakiem rozpoznawalnym Porsche. Edycję specjalną wyróżniają też chromowane listwy na przednich wlotach powietrza, żeberka na kratce komory silnika i panelu między tylnymi światłami. Model ten dostępny jest w trzech kolorach - grafitowym, czarnym oraz kremowym. Limitowany model posiada oznaczenie "911 50" umieszczone z tyłu.
Również we wnętrzu znalazły się nawiązania do starych Porsche. Cyfry na tarczach zegarów są zielone, wskazówki białe, a śruby mocujące srebrne. Od razu w oczy rzucają się też charakterystyczne fotele w stylu lat 60.
Od strony technicznej, jubileuszowy model nie różni się od podstawowej Carrery S. Silnik dostarcza 400 KM, które pozwalają osiągnąć 100 km/h w 4,5 s (ze skrzynią PDK jest to 4,3 s). Prędkość maksymalna tego modelu to 300 km/h (298 km/h z PDK). O połączenie komfortu z osiągami dba adaptacyjne zawieszenie.
Miejsce premiery jubileuszowego Porsche 911 nie jest przypadkowe. To właśnie podczas targów we Frankfurcie w 1963 zadebiutował ten legendarny model. W tym samym miejscu, po 50 latach, jubileuszowe 911 pokazuje, że mimo podobnego wyglądu i charakteru, model ten przebył długą drogę. Pierwsza generacja nie była samochodem najprostszym w prowadzeniu, jednak dzisiaj sytuacja wygląda odwrotnie. To właśnie nietypowe Porsche pokazuje konkurencji jak powinien jeździć samochód sportowy. W nawiązaniu do daty debiutu, jubileuszowa odmiana będzie limitowana do 1963 egzemplarzy.
sj, moto.wp.pl