LF-CC: nowe, koncepcyjne coupe od Lexusa
Podczas salonu w Detroit Lexus zaprezentował model LF-LC, w Genewie - wersję europejską. Na zbliżających się targach w Paryżu z kolei nadejdzie debiut nowego coupe - LF-CC.
Stylistycznie auto nawiązuje do LF-LC, zaś pod maską pracuje pełnozakresowa hybryda, przekazująca napęd na tylne koła. Poprzez premierę luksusowego coupe średniej wielkości w segmencie D producent chce zwiększyć zaangażowanie w tworzenie atrakcyjnych aut.
Stylistyka konceptu opiera się na linii wzorniczej Lexusa L-finesse z wyróżnikiem w postaci nowej osłony chłodnicy o charakterystycznie wciętym zarysie. Głęboko wyprofilowano dolny spojler zaś końcówki przednich błotników i krata osłonowa z metalowymi obrzeżami przyjęły trójwymiarową formę.
Potrójne diodowe reflektory zostały wkomponowane w szczeliny pomiędzy górną i dolną powierzchnią błotnika. Światła do jazdy dziennej zintegrowano z górną powierzchnią zderzaka. Z opadającą linią dachu łączy się zintegrowany z pokrywą bagażnika tylny spojler regulujący opływ powietrza.
W środku auta znajdziemy deskę rozdzielczą podzieloną na dwie strefy: górną, z wielofunkcyjnym ekranem ciekłokrystalicznym oraz dolną, operacyjną, która zapewnia dostęp do dźwigni przekładni. Z ciemnoszarym wykończeniem nadwozia współgrają skórzane obicia foteli i paneli drzwi. W wielu miejscach zastosowano metaliczne elementy wykończeniowe.
Nowy, hybrydowy zespół napędowy został zbudowany na bazie 2,5-litrowego silnika spalinowego współpracującego z silnikiem elektrycznym z magnesem trwałym. W skład zespołu wchodzi też generator prądu, wydajny akumulator trakcyjny i przekładnia rozdziału mocy.
Napęd ten ma być w najbliższej przyszłości wprowadzany w pozostałych modelach Lexusa.
/ll