Trwa ładowanie...
11-07-2002 10:03

Lexusowy kabriolet - lipiec 2001

Lexusowy kabriolet - lipiec 2001
d3q6t4i
d3q6t4i

Lexusowy kabriolet, lipiec 2001, (mak)

Całkiem niedawno, bo podczas tegorocznego salonu w Genawie Toyota, do której należy marka Lexus, zaprezentowała model SC 430 - czeroosobowy kabriolet. W Polsce auto właśnie wchodzi do sprzdaży. Jest to pierwszy samochód ze znaczkiem Lexusa ze składanym dachem.

(WP)
Źródło: (WP)

Dla ekipy konstruktorskiej zaprojektowanie kabrioletu było dużym wyzwaniem. Z determinacją dążyliśmy do stworzenia prawdziwej "Perły Lexusa", najbardziej prestiżowego i ekscytującego pojazdu marki - mówi Yasushi Nakagawa, główny inżynier Lexusa. Aby to osiągnąć określił on cztery kluczowe założenia projektu:

  1. jednolita stylistyka pojazdu, zarówno opcji coupe jak i cabrio,
  2. zintegrowanie z sylwetką pojazdu składanego metalowego dachu
  3. najważniejsze osiągi silnika V8,
  4. równowaga pomiędzy stylizacją i funkcjonalnością: siedzenia 2+2.
d3q6t4i

Lexus SC 430 z napędem na tylne koła wyposażony został w aluminiowy, ośmiocylindrowy silnik VVT-i o pojemności 4,3 l. Samochód przyspiesza do setki w 6,4 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. SC 430 zużywa średnio 12 litrów paliwa na 100 km.

Jak przystało na luksusowe auto, LS 430 wyposażono w szereg systemów, mających poprawić bezpieczeństwo. Jest więc czterosensorowy, czterokanałowy ABS, EBD, system kontroli trakcji, system kontroli stabilności pojazdu (VSC) oraz wspomaganie pedału hamulca. Kierowca jest także ostrzegany o spadku ciśnienia w oponach przez system TPWS (Tyre Pressure Waring System).

Model oferowany w Europie nieznacznie różni się od swojego japońskiego i amerykańskiego odpowiednika. Nie chodzi tu o wygląd zewnętrzny lecz o właściwości jezdne. Europejscy konstruktorzy Toyoty poprawili dynamikę jazdy oraz stabilność auta.

Europejski styl jazdy to przede wszystkim większe prędkości, silniejsze przyspieszenia i opóźnione, w stosunku do japońskiego czy amerykańskiego, hamowanie. Reakcje SC 430 musiały być lepsze w tych właśnie warunkach - mówi Jos De Boes, główny dyrektor brukselskiego wydziału inżynierii pojazdu.

Model SC 430 ma zmienić wizerunek marki Lexus. Firma liczy, że kabrioletem zainteresuje się nowa grupa odbiorców - ludzie młodsi i zamożniejsi niż dotychczasowi nabywcy Lexusów. Pieniądze z pewnością będą potrzebne, bo za SC 430 trzeba zapłacić około 307 tys. zł.

d3q6t4i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3q6t4i
Więcej tematów