Lexusowy kabriolet - lipiec 2001
Lexusowy kabriolet, lipiec 2001, (mak)
Dla ekipy konstruktorskiej zaprojektowanie kabrioletu było dużym wyzwaniem. Z determinacją dążyliśmy do stworzenia prawdziwej "Perły Lexusa", najbardziej prestiżowego i ekscytującego pojazdu marki - mówi Yasushi Nakagawa, główny inżynier Lexusa. Aby to osiągnąć określił on cztery kluczowe założenia projektu:
- jednolita stylistyka pojazdu, zarówno opcji coupe jak i cabrio,
- zintegrowanie z sylwetką pojazdu składanego metalowego dachu
- najważniejsze osiągi silnika V8,
- równowaga pomiędzy stylizacją i funkcjonalnością: siedzenia 2+2.
Lexus SC 430 z napędem na tylne koła wyposażony został w aluminiowy, ośmiocylindrowy silnik VVT-i o pojemności 4,3 l. Samochód przyspiesza do setki w 6,4 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. SC 430 zużywa średnio 12 litrów paliwa na 100 km.
Jak przystało na luksusowe auto, LS 430 wyposażono w szereg systemów, mających poprawić bezpieczeństwo. Jest więc czterosensorowy, czterokanałowy ABS, EBD, system kontroli trakcji, system kontroli stabilności pojazdu (VSC) oraz wspomaganie pedału hamulca. Kierowca jest także ostrzegany o spadku ciśnienia w oponach przez system TPWS (Tyre Pressure Waring System).
Model oferowany w Europie nieznacznie różni się od swojego japońskiego i amerykańskiego odpowiednika. Nie chodzi tu o wygląd zewnętrzny lecz o właściwości jezdne. Europejscy konstruktorzy Toyoty poprawili dynamikę jazdy oraz stabilność auta.
Europejski styl jazdy to przede wszystkim większe prędkości, silniejsze przyspieszenia i opóźnione, w stosunku do japońskiego czy amerykańskiego, hamowanie. Reakcje SC 430 musiały być lepsze w tych właśnie warunkach - mówi Jos De Boes, główny dyrektor brukselskiego wydziału inżynierii pojazdu.
Model SC 430 ma zmienić wizerunek marki Lexus. Firma liczy, że kabrioletem zainteresuje się nowa grupa odbiorców - ludzie młodsi i zamożniejsi niż dotychczasowi nabywcy Lexusów. Pieniądze z pewnością będą potrzebne, bo za SC 430 trzeba zapłacić około 307 tys. zł.