LEXUS RX AL10
Lata produkcji | 2009 - 2015 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 350 (277KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2740 |
Długość (mm) | 4770 |
Szerokość (mm) | 1880 |
Wysokość (mm) | 1680-1720 |
Marki | |
Model |
Lexus RX AL10, to trzecia generacja luksusowego modelu klasy SUV produkowanego od 2009 roku przez japońską markę Lexus. Zapowiedzią nowego RX-a stał się koncept o nazwie LF-Xh, pokazany w Tokio w 2007 roku. Oficjalny debiut auta odbył się w 2009 roku podczas targów w Los Angeles. Technologicznie nowy RX powstał na całkowicie nowej płycie podłogowej. W odniesieniu do poprzednika, znacznie urósł. Jest dłuższy o 5 cm, szerszy o 4 cm i wyższy o 1 cm. Auto dostępne jest tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako 5-drzwiowy SUV. Produkowany jest w japońskiej fabryce w mieście Kyushu. Stylistycznie nowy RX jest kontynuatorem poprzednich generacji, jednak również znacznie się od nich różni, sprawia wrażenie bardziej masywnego i łączy się ze stylistycznymi założeniami filozofii Lexusa "L-Finesse". Podobnie jak poprzednik i inne obecne modele Lexusa, RX posiada wersję hybrydową, której podstawę stanowi benzynowa jednostka napędowa V6 o pojemności 3.5 litra i dwa wspomagające silniki elektryczne. Daje to łączną moc 299
KM. Układ nazywa się Lexus Hybrid Driver II. W porównaniu do poprzednika moc wzrosła o 10 proc., a zużycie paliwa spadło o 23 proc. Lexus RX na rynku konkuruje z takimi modelami jak: BMW X5/X6, Infinity FX, Mercedes klasy M.