Przepis na sukces
Segment SUV-ów zyskał sobie zadziwiająco liczną grupę odbiorców. Co ciekawe, samochodami tego typu zainteresowani są nie tylko poszukiwacze pozamiejskich przygód, ale też ci, którzy szukają auta reprezentacyjnego. Jednym z przykładów tego nurtu jest Lexus RX, którego nową wersję zaprezentowano podczas targów samochodowych we Frankfurcie.
Jak informuje producent, model RX w swoich dotychczasowych odsłonach znalazł 2,1 miliona klientów. Choć lwia część sprzedaży tego samochodu przypada na Stany Zjednoczone, należąca do Toyoty marka ma pomysł na zawojowanie europejskiego rynku. W pierwszym rzędzie jest to atrakcyjna, zdecydowana stylistyka, która odróżnia Lexusa od propozycji ze Starego Kontynentu. Drugim sposobem na zyskanie klientów jest bogata oferta wersji hybrydowych.
Napęd Lexusa RX 450h stanowi zespół hybrydowy o łącznej mocy 313 KM. Jego sercem jest 3,5-litrowa jednostka V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,2 l/100 km a emisja dwutlenku węgla - 120 g/km. Druga odmiana tego modelu to RX 200t z dwulitrowym, turbodoładowanym "benzyniakiem", dysponującym mocą 238 KM. Standardowa cena pierwszej z tych odmian to 343,9 tys. zł, a drugiej 264,4 tys. zł.
tb/