Lexus NX 200t: nowy kompaktowy SUV z Japonii
Japońscy inżynierowie nie tracą czasu. Nastała moda na kompaktowe SUV-y, więc Lexus już wkrótce pokaże światu swoją odpowiedź na propozycje konkurencji. W roku 2014 do sprzedaży zostanie wprowadzony najnowszy model tej marki. Niewielki, koncepcyjny samochód ze zwiększonym prześwitem i napędem na wszystkie koła o nazwie Lexus Nel, zostanie zaprezentowany w pierwszej połowie września na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Produkcyjną wersję kompaktowego SUV-a Lexusa, o nazwie NX 300h i NX 200t zobaczymy zapewne w marcu 2014 roku na Salonie Samochodowym w Genewie.
Lexus RX nie będzie już jedynym SUV-em w ofercie. Czas na coś mniejszego. Samochód, który ma szansę na pozyskanie znacznie większej grupy nabywców. Jaki będzie? Na razie możemy tylko spekulować. Oglądając krążące w sieci, szpiegowskie zdjęcia z jazd testowych na torze Nurburgring można się domyślać, że stylistycznie i konstrukcyjnie może bazować na Lexusie CT 200h.
W wersji 300h napęd ma być przenoszony na wszystkie koła, a pod maską znajdzie się układ hybrydowy, składający się z 2,5-litrowego silnika benzynowego, sprzężonego z jednostką elektryczną. Łączna moc całego układu wyniesie ok. 223 KM.
Włoski portal motoryzacyjny Quattroroute.it twierdzi, że pod maską kompaktowego SUV-a Lexusa swój debiut będzie mieć też nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów. Docelowo, nowa jednostka ma zastąpić stosowane obecnie przez Japończyków silniki V6. Wyposażony w najnowszy silnik Lexus NX będzie oznaczony symbolem 200t. Nowa jednostka ma być wykorzystywana w ramach całego koncernu Toyota. To oznacza, że w przyszłości czterocylindrową dwulitrówkę będziemy mogli znaleźć również pod maską Lexusa IS i Toyoty RAV4.
Kompaktowy SUV Lexusa stanie do rynkowej walki z niemieckimi przedstawicielami klasy premium: Audi Q3, BMW X1 oraz najnowszym Mercedesem GLA. Na tym nie koniec niespodzianek. Niewykluczone, że jesienią we Frankfurcie zobaczymy także dwudrzwiowego Lexusa IS Coupe. Model ma być oferowany od 2014 roku, pod nazwą RC. Do wyboru będą trzy jednostki napędowe. Wspomniana wcześniej, nowa czterocylindrowa turbodoładowana dwulitrówka 200t oraz hybrydowa RC 300h i RC 350 z benzynowym silnikiem V6. W przygotowaniu jest ponoć także najmocniejsza wersja o nazwie RC-F z silnikiem V8 o mocy 416 KM. Jej debiut jest planowany na rok 2015.
mw/sj, moto.wp.pl