Lexus: najlepszy czas dopiero przed nim
Konsumenci twierdzą, że tak. To wynik rankingu marek, sporządzonego przez działającą na całym świecie firmę Lippincott, zajmującą się strategią marki dla światowych koncernów. Zdaniem respondentów to właśnie Lexus ma na motoryzacyjnym rynku świetlaną przyszłość. Zaraz po nim wymieniane są takie marki, jak BMW, Toyota, Mercedes i Audi.
Wyniki oparte są na badaniu Brand View, przeprowadzonym z udziałem 30.000 klientów na czterech kontynentach. Konsumenci odpowiadali na pytanie: która marka samochodów ma największą przyszłość? Zdaniem ekspertów, w dzisiejszych czasach koncerny samochodowe muszą poszukiwać nowych rynków zbytu i nowych grup klientów, a co za tym idzie - także nowych technologii. Oznacza to również konieczność zupełnie nowego spojrzenia na przyszłość samochodów. Inne, niż do tej pory wartości będą wywoływać zainteresowanie wśród potencjalnych nabywców.
Aż 85 proc. respondentów wymienia Lexusa, jako firmę z najlepszą przyszłością. Na drugim miejscu uplasowało się BMW, postrzegane jako bardzo przyszłościowa i innowacyjna marka.
Kolejną, wiodącą marką jest Toyota, wyróżniona przez konsumentów za praktyczność, jakość i niezawodność. Na czwartym miejscu jest Mercedes: 81,4 proc. konsumentów twierdzi, że najlepsze dni dopiero przed nim.
Poza pierwszą piątką znalazły się marki Ford i Chevrolet, które najbardziej docenili klienci na rynku amerykańskim.
Według analityków, najważniejsze dla przyszłości samochodowych koncernów będzie teraz stosowanie nowych technologii, ponieważ właśnie tego oczekują dziś od nich konsumenci. Chcą, by ich samochód był nowoczesny, inteligentny i miał rozbudowane systemy rozrywki oraz – obowiązkowo – łączność z internetem.
Co do Lexusa, firma zabrała właśnie głos w dyskusji nad przyszłością motoryzacji, prezentując swój koncepcyjny model średniej wielkości crossovera, LF-NX. Wszystko na jego pokładzie jest sterowane za pomocą, reagujących na dotyk palców, elektrostatycznych czujników zbliżeniowych. W ten sposób steruje się nawet ustawieniem foteli i podnośnikami szyb. W centralnej konsoli zamontowano Remote Touch Interface, czyli reagujący na zbliżenie dłoni touchpad, do sterowania pokładowym komputerem. Jedyny „analogowy”, umieszczony w centralnej konsoli przełącznik służy do wyboru trybu jazdy.
Dodajmy, że Lexus zastosował już to rozwiązanie w produkcji seryjnej. Z pomocą takich właśnie touchpadów można sterować temperaturą we wnętrzu nowego Lexusa IS. To zapowiedź dalszego rozwoju tej technologii i jej szerokiego zastosowania. Można liczyć, że nowy, średniej wielkości crossover Lexusa zostanie wyposażony w co najmniej kilka czujników zbliżeniowych do obsługi różnych funkcji i urządzeń.
mw/,moto.wp.pl