Trwa ładowanie...
25-03-2009 11:25

Lexus na wystawie Genewa 2008

Lexus na wystawie Genewa 2008
d2fki34
d2fki34

Wystawa branżowa Genewa 2008 będzie miejscem europejskiego debiutu roadstera Lexus LF-A, a także okazją do debiutu rynkowego modelu Lexus IS-F.

LF-A Roadster

Bazującą na wprowadzonej w roku 2007 drugiej generacji modelu LF-A wersję roadster cechują tak samo jak pierwowzór opływowe, aerodynamiczne linie. Podwozie i nadwozie wykonane są ze stopu aluminium i włókna węglowego. Nowością jest wkomponowane w bryłę nadwozia i automatycznie wysuwane w reakcji na prędkość jazdy tylne skrzydło dociskowe, które wraz z aerodynamicznie ukształtowanym podwoziem generuje efekt Venturiego.

d2fki34

Podobnie jak w LF-A coupe, źródłem mocy jest będąca arcydziełem sztuki inżynierskiej jednostka V10, rozwijająca ponad 500 KM mocy i rozpędzająca auto do prędkości maksymalnej ponad 320 km/h. Umieszczenie silnika centralnie z przodu pojazdu, a skrzyni biegów i chłodnic z tyłu, pozwoliło uzyskać idealne rozłożenie mas. Ogromna moc przekazywana jest za pośrednictwem wału napędowego zamkniętego w obudowie rurowej, która wcześniej służyła jako element konstrukcyjny, zwiększający sztywność przy jednoczesnym minimalizowaniu drgań układu przeniesienia napędu.

Dla zrównoważenia potężnej mocy, zastosowano odporny na przeciążenie i wyjątkowo skuteczny układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami i 360-mm poprzecznie drążonymi tarczami hamulcowymi z przodu, oraz 4-tłoczkowymi zaciskami i 345-mm poprzecznie drążonymi tarczami hamulcowymi z tyłu. Na specjalnie zaprojektowane 20-calowe, wykonane z lekkiego stopu tarcze kół o turbinowym wzorze, niemal równie lekkie, jak wyścigowe, założone są opony 265/35R20 z przodu i 305/30R20 z tyłu.

Tylne światła o charakterystycznym zarysie na wzór grota strzały zastały przeniesione z wersji coupe. Wkomponowano w nie kanały chłodzące, biegnące od zamontowanych z tyłu samochodu chłodnic. Motyw grota strzały dodatkowo podkreślają ustawione w układzie odwróconego trójkąta trzy końcówki rur wydechowych.

d2fki34

IS-F

Genewa będzie okazją do debiutu rynkowego modelu IS-F. Ten bazujący na Lexusie serii IS samochód będzie pierwszym wchodzącym do sprzedaży przedstawicielem linii F. Zaprojektowany z myślą o połączeniu osiągów na poziomie toru wyścigowego z właściwym dla Lexusa komfortem i wyrafinowaniem, jako jedyny swoim segmencie integruje technikę wyścigową z bezkompromisową przyjaznością dla użytkownika. Jedyna na świecie 8-przełożeniowa skrzynia biegów z możliwością bezpośredniej zmiany biegów (Sport Direct Shift), 5-litrowy silnik V8 (423 KM i 520 Nm), układ bezpośredniego wtrysku paliwa D-4S z dwoma wtryskiwaczami na cylinder, elektryczny układ zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych VVT-iE – wszystko to składa się na 4,8 sekundy czasu rozpędzania samochodu od 0 do 100 km/h oraz elektronicznie ograniczoną do 270 km/h prędkość maksymalną. A przy emisji CO2 wynoszącej 270 g/km (w cyklu mieszanym) silnik tego samochodu jest
najefektywniejszy w segmencie.

d2fki34
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2fki34
Więcej tematów