LEXUS LS XF30
Lata produkcji | 2000 - 2006 |
Dostępne wersje nadwoziowe | sedan |
Silniki | 4.3 (283KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2926 |
Długość (mm) | 4996-5014 |
Szerokość (mm) | 1829 |
Wysokość (mm) | 1491 |
Marki | |
Model |
Lexus LS XF30 to trzecia generacja luksusowego modelu marki Lexus, zaliczanego do prestiżowego segmentu F. Zadebiutował w 2000 roku, zastępując na rynku poprzednią generację, czyli Lexusa LS XF20. Prace nad modelem trwały trzy lata. Trzecia generacja już znacznie różniła się stylistycznie od swoich poprzedników. Nazwa, z uwagi na zastosowaną jednostkę napędową, brzmiała LS430. Niemalże całkowicie przestylizowano nadwozie oraz wnętrze. Zachowano jednak ogólną, dobrze już znaną linię boczną. Występuje jako 4-drzwiowy sedan (limuzyna). Pod maską znalazł się całkowicie nowy silnik 4.3 3UZ-FE generujący moc 290 KM. Nowe było także zawieszenie, które dodatkowo nieco różniło się w egzemplarzach przeznaczonych na rynek europejski. Wnętrze spełniało wymagania klientów Starego Kontynentu, zaopatrzono je w lepszej jakości materiały wykończeniowe i elektroniczne dodatki. Na konsoli środkowej znalazł się ciekłokrystaliczny wyświetlacz. W 2003 roku LS430 przeszedł modernizację. Zamontowano nową, 6-biegową skrzynię
automatyczną i przestylizowano niektóre elementy nadwozia i wnętrza. Silnik pozostał bez zmian. Lexus LS430 w tej wersji po raz ostatni zjechał z taśmy produkcyjnej w 2006 roku. Na rynku konkurował z Audi A8, BMW serii 7, Mercedesem klasy S czy Jaguarem XJ.