LEXUS LS XF20
Lata produkcji | 1994 - 2000 |
Dostępne wersje nadwoziowe | sedan |
Silniki | 4.0 (294KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2850 |
Długość (mm) | 4996 |
Szerokość (mm) | 1829 |
Wysokość (mm) | 1420-1435 |
Marki | |
Model |
Lexus LS XF20 to druga generacja luksusowego samochodu osobowego zaliczanego do segmentu F. Był to następca jednego z pierwszych modeli tej marki, czyli Lexusa LS XF10. Zadebiutował w 1994 roku, jako model rocznikowy 1995 r. Auto posiadało nieco wydłużony rozstaw osi (plus 26 mm) oraz wiele udoskonaleń. Stylistyka modelu nie zmieniła się diametralnie. W dalszym ciągu auto posiadało 4-drzwi i nadwozie typu sedan (limuzyna). Sporo zmian znalazło się pod maską, gdzie gościł poprawiony silnik 4.0 l 1UZ-FE V8, który teraz generował moc 260 KM. Zmniejszono masę auta o 95 kilogramów i zatroszczono się o niższe zużycie paliwa. Delikatnie, choć bez rewolucji zmodyfikowano również wnętrze LS-a. W 1997 roku zaprezentowano zmodernizowaną wersją LS II. Największe różnice to, 5-biegowa skrzynia automatyczna oraz zwiększenie mocy silnika do 290 KM. Przestylizowano także nadwozie i wnętrze. Produkcję zakończono w 2000 roku. Na rynku coraz dobitniej konkurował z Audi A8, BMW serii 7 i Mercedesem klasy S.