Trwa ładowanie...
29-03-2013 10:47

Lexus IS: poznaliśmy wnętrze

Lexus IS: poznaliśmy wnętrzeŹródło: zdjęcie producenta
d1u6y09
d1u6y09

Lexus zdradził szczegóły wnętrza swojego nowego modelu IS. Konstruktorzy skupili się na przyjemności prowadzenia, komforcie oraz intuicyjności obsługi urządzeń pokładowych.

Kokpit był wzorowany na modelu LFA - to właśnie z niego zaczerpnięto pokrytą antypoślizgową, perforowaną skórą kierownicę, wskaźniki z ruchomym pierścieniem wewnętrznym oraz fotele, których konstrukcja z integralnym wypełnieniem piankowym pozwoliła na eliminację efektu odseparowania obicia tapicerskiego. Położenie siedziska obniżono o 20 mm a nowa, 3-ramienna kierownica o średnicy 370 mm jest ustawiona pod kątem mniejszym o 3 stopnie. Wydłużono o 23 mm zasięg regulacyjny jej wysuwu, pozwalając przyjąć kierowcy bardziej sportową pozycję.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Nowa kierownica posiada poprawioną funkcję sterowania zmianą przełożeń oraz nowe kształty przełączników łopatkowych. Z jej poziomu możliwe jest sterowanie zestawem multimedialnym z obsługą wyświetlacza w zespole wskaźników u 7-calowego wyświetlacza w środkowej konsoli. Inną nowością w IS jest panel sterowania z dotykowymi, elektrostatycznymi przełącznikami służącymi do regulacji temperatury w kabinie. Przesuwając palec w górę lub w dół suwakowego przełącznika można zmieniać nastawioną temperaturę co 0,5 st. C.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Konstruktorzy postawili na zwiększenie ilości miejsca w tylnej części kabiny - z wydłużonego o 70 mm rozstawu osi wykorzystano na ten cel aż 50 mm. Pozostałe 20 mm przeznaczono na powiększenie bagażnika. Połączenie zwiększonego rozstawu osi i cieńszego szkieletu oparć przednich foteli pozwoliło wygospodarować o 85 mm więcej miejsca na wysokości kolan pasażerów na tylnym siedzeniu. Dostęp do niego ułatwia zwiększony o 20 mm odstęp między środkowym słupkiem nadwozia a przednim narożem tylnego siedzenia. IS 300h jest również pierwszym modelem hybrydowym Lexusa, w którym akumulatory trakcyjne ulokowane zostały pod podłogą bagażnika, co pozwoliło uzyskać 450 l jego pojemności użytkowej.

Źródło: Lexus

ll/moto.wp.pl

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj