Lexus IS: poznaliśmy wnętrze
Lexus zdradził szczegóły wnętrza swojego nowego modelu IS. Konstruktorzy skupili się na przyjemności prowadzenia, komforcie oraz intuicyjności obsługi urządzeń pokładowych.
Kokpit był wzorowany na modelu LFA - to właśnie z niego zaczerpnięto pokrytą antypoślizgową, perforowaną skórą kierownicę, wskaźniki z ruchomym pierścieniem wewnętrznym oraz fotele, których konstrukcja z integralnym wypełnieniem piankowym pozwoliła na eliminację efektu odseparowania obicia tapicerskiego. Położenie siedziska obniżono o 20 mm a nowa, 3-ramienna kierownica o średnicy 370 mm jest ustawiona pod kątem mniejszym o 3 stopnie. Wydłużono o 23 mm zasięg regulacyjny jej wysuwu, pozwalając przyjąć kierowcy bardziej sportową pozycję.
Nowa kierownica posiada poprawioną funkcję sterowania zmianą przełożeń oraz nowe kształty przełączników łopatkowych. Z jej poziomu możliwe jest sterowanie zestawem multimedialnym z obsługą wyświetlacza w zespole wskaźników u 7-calowego wyświetlacza w środkowej konsoli. Inną nowością w IS jest panel sterowania z dotykowymi, elektrostatycznymi przełącznikami służącymi do regulacji temperatury w kabinie. Przesuwając palec w górę lub w dół suwakowego przełącznika można zmieniać nastawioną temperaturę co 0,5 st. C.
Konstruktorzy postawili na zwiększenie ilości miejsca w tylnej części kabiny - z wydłużonego o 70 mm rozstawu osi wykorzystano na ten cel aż 50 mm. Pozostałe 20 mm przeznaczono na powiększenie bagażnika. Połączenie zwiększonego rozstawu osi i cieńszego szkieletu oparć przednich foteli pozwoliło wygospodarować o 85 mm więcej miejsca na wysokości kolan pasażerów na tylnym siedzeniu. Dostęp do niego ułatwia zwiększony o 20 mm odstęp między środkowym słupkiem nadwozia a przednim narożem tylnego siedzenia. IS 300h jest również pierwszym modelem hybrydowym Lexusa, w którym akumulatory trakcyjne ulokowane zostały pod podłogą bagażnika, co pozwoliło uzyskać 450 l jego pojemności użytkowej.
Źródło: Lexus
ll/moto.wp.pl