Lexus IS F CCS-R: dotknąć chmur
Lexus ponownie weźmie udział w wyścigu Pikes Peak Hill Climb, który odbędzie się 30 czerwca 2013 roku. Za kierownicą specjalnie przygotowanego modelu IS F CCS-R zasiądzie profesjonalny kierowca Ken Gushi.
Lexus przeznaczony do "wyścigu do chmur" zadebiutował jako koncept o nazwie IS F Club Circuit Sports Racer Concept podczas Salonu Samochodowego w Tokio 2011. Rok później firma zaprezentowała wersję produkcyjną, która przeszła swój chrzest bojowy 8 czerwca, pokonując słynną górską trasę w Kolorado.
Samochód został wyposażony w 5-litrowy silnik benzynowy V8 o mocy 416 KM osiąganej przy 6600 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym ponad 500 Nm (przy 5200 obr./min.). Jednostka napędza tylne koła poprzez ośmiobiegową przekładnię automatyczną Sport Direct Shift oferującą możliwość ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.
Jak przystało na rasową wyścigówkę, IS F CCS-R został wyposażony w sportowe zawieszenie, wyczynowy układ hamulcowy, klatkę bezpieczeństwa oraz lekkie obręcze aluminiowe o średnicy 18 cali. Nie zabrakło również innych elementów wpływających na obniżenie masy własnej pojazdu, jak na przykład karbonowej maski silnika. Z kolei odpowiednią wydajność aerodynamiczną zapewnia pakiet spoilerów, nakładek i dodatkowych wlotów powietrza. Przysłowiową kropką nad "i" jest pokaźne skrzydło umieszczone na pokrywie bagażnika.
W tym roku karoserię Lexusa IS F CCS-R, oprócz przyciągającego wzrok lakieru Orange Mica, przyozdobi również wyjątkowa naklejka stworzona we współpracy z fundacją Tony Hawk Foundation. Imiona i nazwiska fanów Lexusa, którzy skomentują wskazany post na profilu firmy na Facebooku, Google+, Twitterze, Instagramie lub YouTube'ie zostaną umieszczone na specjalnej kalkomanii, która następnie zostanie umieszczona na panelach nadwozia wyczynowego modelu. W ten sposób aż 14000 osób będzie mogło pochwalić się, iż wjechało na szczyt Pikes Peak na pokładzie sportowego Lexusa...
W Pikes Peak zawodnicy muszą pokonać różnicę wysokości wynoszącą około 1500 metrów i aż 156 niebezpiecznych zakrętów. Problemem jest też rozrzedzone powietrze stanowiące poważne wyzwanie nie tylko dla silników, które w tych warunkach tracą do 40 proc. mocy, ale również dla kierowców. Uczestnicy wyścigu dzieleni są na 20 kategorii, w których oprócz samochodów osobowych klasyfikowane są też motocykle, a nawet ciągniki siodłowe. Lexus IS F CCS-R wystartuje w klasie Exhibition.
(źródło: Mototarget.pl)