Trwa ładowanie...
18-01-2013 16:18

Lexus IS: agresywna klasa premium

Lexus IS: agresywna klasa premiumŹródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

Klasa premium kojarzy się z wysokiej jakości samochodami, które bardzo często są po prostu nudne. W przypadku Lexusa jest nieco inaczej. Japońskie samochody słyną z dopracowanych szczegółów i niezawodności, a od niedawna zaskakują też wyjątkowym wyglądem, który zrywa z obrazem konserwatywnych limuzyn.

Zmieniony Lexus IS jest tego najlepszym przykładem. Ostre linie, światła wyglądające jak groty strzał i zadziorny charakter ciekawie komponują się z klasyczną sylwetką sedana. Z boku Lexus IS nie wygląda już tak ekstrawagancko i wydaje się, że właśnie takie połączenie może być kluczem do sukcesu. Najbardziej charakterystycznym elementem nowego IS-a są światła do jazdy dziennej, które po raz pierwszy zostały oddzielone od całych reflektorów i swoim kształtem nadają styl całemu autu.

Nowy model będzie dostępny z silnikami V6 o pojemności 2,5 l (IS 250) oraz 3,5 l (IS 350). Obie wersje będą mogły mieć napęd na tylne koła lub na obie osie. Mocniejszy model w konfiguracji, gdy moc jest przekazywana tylko jedną oś, otrzyma sportową, 8-biegową skrzynię automatyczną. W Europie, Japonii i wybranych innych rynkach, oferowany będzie też model hybrydowy. Samochód oznaczony symbolem IS 300h zostanie wyposażony w nowy silnik spalinowy cyklu Atkinsona o pojemności 2,5 l.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zaprezentowana generacja Lexusa IS otrzyma wiele rozwiązań z najnowszego modelu GS. Komfort jazdy ma poprawić pochodzące z większego brata tylne zawieszenie. Do IS-a trafi też elektryczne wspomaganie kierownicy montowane w modelu GS. Nowa odsłona najmniejszego sedana będzie wygodniejsza i bardziej przestronna dzięki powiększonemu rozstawowi osi. Bezpieczeństwo ma zapewnić 10 poduszek powietrznych, które są wyposażeniem standardowym. Za dopłatą otrzymamy też automatyczne długie światła, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa i czujniki ostrzegające przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu.

Kierowcy o sportowym zacięciu będą mogli kupić pakiet F Sport. Oprócz pakietu stylistycznego, wersja ta zostanie wyposażona między innymi we wspomaganie kierownicy o sportowej charakterystyce i elektronicznie regulowane zawieszenie. W wnętrzu odmiany F Sport zamontowane zostaną zegary zaczerpnięte z supersportowego modelu LFA.

sj, moto.wp.pl

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj