Lexus IS: agresywna klasa premium
Klasa premium kojarzy się z wysokiej jakości samochodami, które bardzo często są po prostu nudne. W przypadku Lexusa jest nieco inaczej. Japońskie samochody słyną z dopracowanych szczegółów i niezawodności, a od niedawna zaskakują też wyjątkowym wyglądem, który zrywa z obrazem konserwatywnych limuzyn.
Zmieniony Lexus IS jest tego najlepszym przykładem. Ostre linie, światła wyglądające jak groty strzał i zadziorny charakter ciekawie komponują się z klasyczną sylwetką sedana. Z boku Lexus IS nie wygląda już tak ekstrawagancko i wydaje się, że właśnie takie połączenie może być kluczem do sukcesu. Najbardziej charakterystycznym elementem nowego IS-a są światła do jazdy dziennej, które po raz pierwszy zostały oddzielone od całych reflektorów i swoim kształtem nadają styl całemu autu.
Nowy model będzie dostępny z silnikami V6 o pojemności 2,5 l (IS 250) oraz 3,5 l (IS 350). Obie wersje będą mogły mieć napęd na tylne koła lub na obie osie. Mocniejszy model w konfiguracji, gdy moc jest przekazywana tylko jedną oś, otrzyma sportową, 8-biegową skrzynię automatyczną. W Europie, Japonii i wybranych innych rynkach, oferowany będzie też model hybrydowy. Samochód oznaczony symbolem IS 300h zostanie wyposażony w nowy silnik spalinowy cyklu Atkinsona o pojemności 2,5 l.
Zaprezentowana generacja Lexusa IS otrzyma wiele rozwiązań z najnowszego modelu GS. Komfort jazdy ma poprawić pochodzące z większego brata tylne zawieszenie. Do IS-a trafi też elektryczne wspomaganie kierownicy montowane w modelu GS. Nowa odsłona najmniejszego sedana będzie wygodniejsza i bardziej przestronna dzięki powiększonemu rozstawowi osi. Bezpieczeństwo ma zapewnić 10 poduszek powietrznych, które są wyposażeniem standardowym. Za dopłatą otrzymamy też automatyczne długie światła, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa i czujniki ostrzegające przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu.
Kierowcy o sportowym zacięciu będą mogli kupić pakiet F Sport. Oprócz pakietu stylistycznego, wersja ta zostanie wyposażona między innymi we wspomaganie kierownicy o sportowej charakterystyce i elektronicznie regulowane zawieszenie. W wnętrzu odmiany F Sport zamontowane zostaną zegary zaczerpnięte z supersportowego modelu LFA.
sj, moto.wp.pl