Lexus IS 300h liderem efektywności energetycznej
Nowy model Lexusa - IS 300h - został liderem swojej klasy pod względem efektywności energetycznej. Pojazd generujący 223 KM mocy emituje od 99 g CO2/km.
W skład zespołu napędowego wchodzi 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy (181 KM) pracujący w cyklu Atkinsona i wyposażony w układ wtryskowy D-4S, podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz układ recyrkulacji spalin EGR. Z napędzanymi za pośrednictwem elektrycznie sterowanej bezstopniowej przekładni kołami tylnymi IS 300h rozpędza się do "setki" w 8,3 s i rozwija maksymalną prędkość 200 km/h. Średnie zużycie paliwa to 4,3 l/100 km.
Kierowca ma możliwość przełączania między 5 różnymi trybami jazdy, zmieniając charakterystykę zachowania się samochodu i sposób pracy układu napędowego: EV (tylko napęd elektryczny), ECO (minimalizacja zużycia paliwa), Normal (zwyczajna jazda), SPORT/SPORT S (bardziej dynamiczna reakcja na otwarcie przepustnicy i bardziej sportowe działanie układu kierowniczego) oraz SPORT S+ (dodatkowo modulowana sztywność zawieszenia).
Pojazd dostępny jest też z pakietem F SPORT, w skład którego wchodzą specjalnie zestrojenie zawieszenia i elektrycznego wspomagania w układzie kierowniczym, w połączeniu z opcjonalnie montowanym zawieszeniem pneumatycznej o zmiennej charakterystyce oraz specjalnymi elementami stylizacyjnymi nadwozia i wnętrza.
IS 300h to pierwsza pełna hybryda Lexusa, w której akumulatory trakcyjne ulokowane zostały pod podłogą bagażnika. Wpłynęło to na obniżenie środka ciężkości, umożliwienie uzyskania większej sztywności tyłu nadwozia oraz wygospodarowanie większej przestrzeni bagażowej, porównywalnej z modelami z tradycyjnym napędem spalinowym. Samochód pojawi się w salonach europejskich na przełomie czerwca i lipca br.
Źródło: Lexus
ll/moto.wp.pl