LEXUS GS S160
Lata produkcji | 1997 - 2005 |
Dostępne wersje nadwoziowe | sedan |
Silniki | 3.0 (223KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2799 |
Długość (mm) | 4806 |
Szerokość (mm) | 1801 |
Wysokość (mm) | 1420-1440 |
Marki | |
Model |
Lexus GS II S160, to druga generacja samochodu osobowego zaliczanego do segmentu E, czyli klasy wyższej. Jest to następca pierwszej generacji udanego modelu GS i poprzednik trzeciej generacji. Na początku 1997 roku Lexus podczas salonu w Chicago zaprezentował koncept "High Performance Sedan" (HPS), będący zapowiedzią nowej generacji Lexusa GS. Premiera odbyła się kilka miesięcy później. Nowy GS posiadał nową platformę, z silnikiem umieszczonym z przodu i napędzanymi kołami tylnymi. Stylistycznie auto zachowało linię nadwozia poprzednika, jednak sporo zmian zauważyć można w stylizacji przodu i tyłu. Dwa podwójne przednie reflektory, zamiast pojedynczych oraz nieco mieniony zderzak i światła tylne, to największe różnice dostrzegalne na zewnątrz. Auto stało się także bardziej masywne. Wnętrze również otrzymało nowy wygląd. Samochód całkowicie został zaprojektowany przez Lexusa. Pod maską znalazły się te same jednostki napędowe, wzbogacone o zmienne fazy rozrządu VVTi oraz elektryczny pedał gazu i system
stabilizacji toru jazdy VSC. W 2001 roku GS przeszedł delikatny facelifting. Auto odniosło większy sukces niż poprzednik. W 2005 roku zakończono produkcję tej generacji i zaprezentowano następcę. Na rynku konkurował z takimi modelami jak: Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E.