Lexus GS: na podbój segmentu premium
Audi A6, Mercedes-Benz Klasy E i BMW serii 5 zyskały nowego, groźnego konkurenta w postaci modelu Lexus GS trzeciej generacji, który zadebiutował podczas Pebble Beach Concours d’Elegance w Kalifornii.
Nowy model to przede wszystkim zmodyfikowana, sztywniejsza płyta podłogowa oraz lżejsze zawieszenie. Z kolei w nadwoziu zastosowano charakterystyczną osłonę chłodnicy, która zdaniem Lexusa będzie wyróżnikiem przyszłych modeli tej marki. Uzupełnieniem przedniego pasa są głęboko osadzone reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED.
W porównaniu z modelem poprzedniej generacji, nowy GS ma o 40 mm większy rozstaw kół z przodu i o 50 mm z tyłu, co przekłada się na większą ilość miejsca w kabinie pasażerskiej, którą wypełniają „po brzegi” nowoczesne systemy informacyjno-rozrywkowe. Znalazł się tutaj na przykład 17-głośnikowy system audio firmy Mark Levinson czy duży, niemal 13-calowy wyświetlacz dotykowy sterujący podstawowymi funkcjami auta.
W Europie Lexus GS oferowany będzie w bazowej wersji GS 250 oraz hybrydowej odmianie GS 450h. W Stanach Zjednoczonych dostępne będą natomiast modele GS 350 i GS 450h.
W wyposażeniu limuzyny znajdzie się m.in. system 10 poduszek powietrznych i układ zapobiegający zderzeniom wykorzystujący radar i kamerę. Lexus potwierdził również, iż klienci będą mogli zamówić auto z pakietem F-Sport obejmującym sportowe elementy stylistyczne nadwozia oraz obniżone zawieszenie.
Produkcja modelu GS rozpocznie się w grudniu, a pierwsze egzemplarze trafią do salonów sprzedaży w lutym przyszłego roku.
(źródło: mototarget.pl)