Trzy w jednym
Chcemy, żeby samochód był szybki, oszczędny i komfortowy. Wydaje się, że połączenie tych wymagań nie jest możliwe. Lexus GS 450h stara się udowodnić, że jest inaczej. Napęd hybrydowy zapewnia świetne osiągi, a typowa dla japońskiej marki dbałość o szczegóły połączona z konkurencyjną ceną oznaczają, że liderzy segmentu mają się czego obawiać.
Znajdujący się pod maską silnik V6 o pojemności 3,5 l współpracuje jednostką elektryczną i bezstopniową przekładnią automatyczną. Cały układ dostarcza łącznie moc 345 KM, która skutecznie porusza ważący 1910 kg pojazd. Pierwsza setka na liczniku pojawia się już po 5,9 s, a samochód rozpędza się do ograniczonej elektronicznie prędkości 250 km/h.
Jak zatem jeździ Lexus GS 450h? Jest to samochód pełen kompromisów, ale bardzo udanych kompromisów. Z jednej strony to wygodna i oszczędna limuzyna, z drugiej auto o nieprzeciętnych osiągach ze sportowym trybem pracy zawieszenia. Tylny napęd i 345 KM bez problemu wywołają uśmiech na twarzy kierowcy. Lexus chętnie zrywa przyczepność tylnych kół i pozwala na trochę zabawy.