Trwa ładowanie...
18-11-2013 11:00

Lexus bryluje w dziedzinie ochrony pieszych

Lexus bryluje w dziedzinie ochrony pieszychŹródło: zdjęcie producenta
d5oe7w0
d5oe7w0

Z testów ADAC wynika, że Zaawansowany System Ochrony Przedzderzeniowej Lexusa znacznie ogranicza ryzyko obrażeń pieszych i w większości przypadków pozwala ochronić ich życie.

System udoskonalono w 2012 r. i potrafi on wykryć wtargnięcie pieszego na jezdnię. Wspomaga kierowcę, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z samochodami i pieszymi w szerokim zakresie prędkości ulicznych i autostradowych, zarówno w dzień, jak i w nocy.

Na podstawie danych z radaru, kamery stereoskopowej i projektorów podczerwieni w przednich reflektorach komputer pokładowy nieustannie analizuje ryzyko kolizji. Bierze pod uwagę pozycję, prędkość i trajektorię obiektu. Gdy układ wykryje pojazd, pieszego lub inną przeszkodę z przodu, kierowca jest odpowiednio alarmowany, by podjął stosowne działania w celu uniknięcia kolizji. Uruchamiany jest brzęczyk i miga czerwona lampka "Brake" na wielofunkcyjnym wyświetlaczu przed kierowcą.

Jednocześnie włącza się kilka systemów wspomagających. W układzie kierowniczym o zmiennym przełożeniu awaryjne wspomaganie kierownicy pomaga podnieść poziom reakcji samochodu na działania kierowcy, z kolei Układ Korekcji Sztywności Zawieszenia usztywnia amortyzatory zabezpieczając przed "nurkowaniem" przodu auta i jednocześnie pomaga utrzymać sterowność pojazdu przy gwałtownym hamowaniu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Kolejną aktywowaną funkcją jest Zintegrowany System Zarządzania Dynamiką Pojazdu, który zwiększa stabilność pojazdu podczas gwałtownych manewrów i koordynuje działanie elektronicznych układów rozdziału siły hamowania, wspomagania hamowania awaryjnego, kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy. System Wspomagania Hamowania natomiast zwiększa siłę gwałtownego wytracania prędkości.

d5oe7w0

Jeśli względna prędkość zbliżania się samochodu do przeszkody z przodu przekracza 50 km/h, następuje samoczynnie uruchomienie hamulców z maksymalną siłą, zaś w przypadku prędkości mniejszej niż 50 km/h automatyczne hamowanie rozpoczyna się w przypadku braku reakcji kierowcy na ostrzeżenia. Ciekawym rozwiązaniem jest też Lexus Night View, w którego skład wchodzi kamera na podczerwień i projektory promieniowania w zakresie bliskiej podczerwieni. Podczas jazdy w nocy z prędkością ponad 15 km/h generuje obraz o zasięgu podobnym, jak w przypadku świateł drogowych i wyświetla go na ekranie multimedialnym.

Źródło: Lexus

ll/moto.wp.pl

d5oe7w0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d5oe7w0
Więcej tematów