Lexus bryluje w dziedzinie ochrony pieszych
Z testów ADAC wynika, że Zaawansowany System Ochrony Przedzderzeniowej Lexusa znacznie ogranicza ryzyko obrażeń pieszych i w większości przypadków pozwala ochronić ich życie.
System udoskonalono w 2012 r. i potrafi on wykryć wtargnięcie pieszego na jezdnię. Wspomaga kierowcę, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z samochodami i pieszymi w szerokim zakresie prędkości ulicznych i autostradowych, zarówno w dzień, jak i w nocy.
Na podstawie danych z radaru, kamery stereoskopowej i projektorów podczerwieni w przednich reflektorach komputer pokładowy nieustannie analizuje ryzyko kolizji. Bierze pod uwagę pozycję, prędkość i trajektorię obiektu. Gdy układ wykryje pojazd, pieszego lub inną przeszkodę z przodu, kierowca jest odpowiednio alarmowany, by podjął stosowne działania w celu uniknięcia kolizji. Uruchamiany jest brzęczyk i miga czerwona lampka "Brake" na wielofunkcyjnym wyświetlaczu przed kierowcą.
Jednocześnie włącza się kilka systemów wspomagających. W układzie kierowniczym o zmiennym przełożeniu awaryjne wspomaganie kierownicy pomaga podnieść poziom reakcji samochodu na działania kierowcy, z kolei Układ Korekcji Sztywności Zawieszenia usztywnia amortyzatory zabezpieczając przed "nurkowaniem" przodu auta i jednocześnie pomaga utrzymać sterowność pojazdu przy gwałtownym hamowaniu.
Kolejną aktywowaną funkcją jest Zintegrowany System Zarządzania Dynamiką Pojazdu, który zwiększa stabilność pojazdu podczas gwałtownych manewrów i koordynuje działanie elektronicznych układów rozdziału siły hamowania, wspomagania hamowania awaryjnego, kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy. System Wspomagania Hamowania natomiast zwiększa siłę gwałtownego wytracania prędkości.
Jeśli względna prędkość zbliżania się samochodu do przeszkody z przodu przekracza 50 km/h, następuje samoczynnie uruchomienie hamulców z maksymalną siłą, zaś w przypadku prędkości mniejszej niż 50 km/h automatyczne hamowanie rozpoczyna się w przypadku braku reakcji kierowcy na ostrzeżenia. Ciekawym rozwiązaniem jest też Lexus Night View, w którego skład wchodzi kamera na podczerwień i projektory promieniowania w zakresie bliskiej podczerwieni. Podczas jazdy w nocy z prędkością ponad 15 km/h generuje obraz o zasięgu podobnym, jak w przypadku świateł drogowych i wyświetla go na ekranie multimedialnym.
Źródło: Lexus
ll/moto.wp.pl