Trwa ładowanie...
27-05-2013 13:20

Letnie nowości BMW

Letnie nowości BMWŹródło: zdjęcie producenta
div2qmn
div2qmn

Latem 2013 niemal wszystkie samochody BMW z silnikami benzynowymi z technologią TwinPower Turbo będą spełniać normę EU6. To nie jedyna nowość marki na zbliżający się sezon letni.

Nowrma EU6 ma wejść w życie we wrześniu 2014 r. Na początku roku modelowego 2014 do gamy pojazdów spełniających tą normę dołączą samochody BMW M, jak również 6-cylindrowe wersje Z4. Zwiększy się też liczba modeli z silnikami wysokoprężnymi, które dzięki standardowemu systemowi BluePerformance będą spełniać europejską normę.

Poszerzona będzie również oferta napędu na 4 koła BMW xDrive o modele 118d (zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej), 318d Sedan i Touring, serii 3 z silnikiem wysokoprężnym 313 KM oraz 335. Wszystkie modele BMW będą dostępne z 8-biegową przekładnią automatyczną. Na życzenie będzie można zamówić skórzaną sportową kierownicę z dźwigienkami zmiany biegów w sedanie serii 7. Dodatkowo wspomniana skrzynia biegów będzie w modelach serii 1, serii 3 i serii 6 wzbogacona o funkcję Launch Control, pozwalającą na przyspieszanie z optymalnym wykorzystaniem dostępnej przyczepności kół i na maksymalną dynamikę przyspieszenia ze startu zatrzymanego.

Za lepszą ekonomię zużycia będą odpowiadać nowe funkcje trybu ECO PRO (seria 1, seria 3 i seria 6). Przy prędkościach od 50 do 160 km/h w trybie ECO PRO napęd jest odłączany gdy tylko kierowca podnosi stopę z gazu, bez naciśnięcia na pedał hamulca. W efekcie samochód żegluje" bez połączenia kół z silnikiem, co przekłada się na mniejszy apetyt auta na paliwo. Opcjonalny system nawigacyjny Professional będzie natomiast informować kierowcę o idealnym momencie na zmniejszenie prędkości jazdy, gdy samochód zbliża się do łuku drogi, zakrętu czy ronda, gdzie obowiązują ograniczenia prędkości.

div2qmn

Od lata 2013 r. dostępne będą nowe opcje i rozszerzone funkcje systemów BMW ConnectedDrive oraz systemy bezpieczeństwa. Driving Assistant oraz Driving Assitant Plus ostrzegą o opuszczeniu pasa ruchu oraz możliwości kolizji z pieszym. Przy prędkościach do 210 km/h kierowca będzie mógł przekazać kontrolę odległości systemom elektronicznym, które będą korzystać z przedniej kamery i pełnozakresowych czujników radarowych.

Źródło: BMW

ll/moto.wp.pl

div2qmn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
div2qmn
Więcej tematów