Trwa ładowanie...
wiadomości
1 grudnia 2006, 13:22

Legendy nie umierają - X generacja Toyoty Corolli

Legendy nie umierają - X generacja Toyoty Corolli
d2f06l6
d2f06l6

Powszechnie wiadomo, że nie zarzyna się kury znoszącej złote jaja. Tym większe było zaskoczenie świata motoryzacji, gdy Toyota ogłosiła zakończenie produkcji modelu Corolla, za którym stała 40 letnia historia. Spadkobiercą miał stać się hatchback o nazwie Auris. Kilka dni temu ogłoszono jednak, że Toyota Corolla zadebiutuje 30 listopada na salonie samochodowym w Helsinkach. Nie można wykluczyć, że informacja o zakończeniu produkcji miała na celu zainteresowanie opinii publicznej kompaktowym modelem Toyoty. Corolla stała się bowiem dla rynku czymś oczywistym - sprzedawała się doskonale, brylowała w statystykach bezawaryjności, każdy o niej słyszał i rozpoznawał ponadczasową stylistykę. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11159/corolla-x.jpeg',550,366) ) |
| --- | Po prostu była... Nie będzie jednak przesadą stwierdzenie, że od dłuższego czasu nie wywoływała jakichkolwiek emocji...

ZAPRASZAMY DO GALERII TOYOTY

Nachodząca, X już generacja Corolli nie przyniesie stylistycznej rewolucji. Po raz kolejny zdecydowano się na stonowane, ponadczasowe linie. Stylistom udało się wkomponować bagażnik w bryłę karoserii, dzięki czemu sprawia wrażenia doklejonego, co nieraz ma miejsce w przypadku niewielkich sedanów. Niewątpliwą zaletą Corolli ma być też zwiększona funkcjonalność oraz przestronność wnętrza. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10747/auris-1-b.jpeg',500,303) ) |
| --- | Jak przystało na Toyotę, materiały wykończeniowe oraz precyzja montażu będą znacznie przewyższały przeciętną w klasie.

d2f06l6

Zdaniem głównego projektanta Corolla ma zaoferować kierowcom znacznie więcej radości z jazdy, niż poprzednicy. Pomogą w tym dwa silniki benzynowe oraz dwa motory z zapłonem samoczynnym. Choć Toyota nie podaje jeszcze szczegółów, można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że będą to silniki o pojemności 1.4 i 1.6 w przypadku zapłonu iskrowego oraz turbodiesle o pojemności 2.0 i 2.2 litra. Ostatni z wymienionych generuje 177 KM oraz 400 Nm, co powinno pozwolić na rozpędzanie Corolli do "setki" w mniej niż 9 sekund i przekraczanie 200 km/h. Nabywcy będą mieli możliwość wyboru między trzema rodzajami przekładni.

Toyota przewiduje, że Corolla dołączy do klasy premium wśród kompaktowych sedanów. Można więc oczekiwać wysokiej ceny podstawowych wariantów, ale również bogatego wyposażenia. Pierwsze egzemplarze trafią na rynek wiosną 2007 roku.

Łukasz Szewczyk

d2f06l6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2f06l6
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj