Land Rover Range Rover Velar 3.0 Si6 380 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl #370
Test Land Rovera Range Rovera Velara z silnikiem 3.0 Si6 o mocy 380 KM
oto Range Rover velar najnowsze dz… Rozwiń
Transkrypcja:
oto
Range Rover velar najnowsze dziecko które przyszło
na świat po to aby wypełnić lukę pomiędzy kompaktowym i wołk a nieco większym Range roverem Sport Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na
temat tego samochodu Zapraszam na filmik osoby
które
śledzą
historię tej brytyjskiej marki mogą kojarzyć model velar W 1969 roku powstał sam
od tej właśnie nazwie i był on prototypem w pierwszej generacji Range Rovera nazwa nawiązywała do montowane
i pod maską V ósemki patrząc
na ten samochód z boku nie ma na absolutnie żadnych wątpliwości że Land Rovera linia nadwozia jest analogiczna
z innymi modelami No może za wyjątkiem Defender A samochód może być opcjonalnie wyposażony w pneumatyczne zawieszenie
co Moim zdaniem zapewnia mu jak oblicza pierwsze wtedy kiedy samochód jest obniżony No to wówczas możemy go postrzegać
jako takie masywne kombi kiedy go podniesiemy wówczas widzimy że mamy do czynienia z słowem samochód
jest kuzyn Espace i dzieli z nim płytę podłogową długość velara to 4 m 80
cm rozstaw osi wynosi 2 m 87 cm zaś szerokość auta wraz z lusterkami to 14
cm prześwit wynosi 250 mm dla zawieszenia pneumatycznego oraz 213 mm
dla zawieszenia sprężynowego niewątpliwie dobre wrażenie mogą robić te chowające się w drzwiach klamki
Wysunął się kiedy otworzymy samochód pilota lub przyciskiem na
klamce schowają się kiedy zamkniemy zamek centralny lub kiedy zostanie przekroczona Park prędkość kiedy ładuje nam
się na przykład akumulator nie Pozostaniemy bez wyjścia bo możemy dostać się do wnętrza klamki i otworzyć samochód z kluczykiem Land
Rover oferuje też dodatkowy kluczyk w postaci Poznaj opaski Aby zamknąć nią Samochód należy
uprzednio umieścić główny kluczyk wewnątrz auta a następnie przyłożyć opaskę do anteny znajdującej się w klapie bagażnika kiedy
chcemy samochód otworzyć należy najpierw przycisk otwierający klapy bagażnika a po przyłożeniu opaski
w odpowiednim miejscu samochód się odblokuje zajrzyjmy teraz do środka wnętrze węgla robi ogromne wrażenie kompozycja
doskonałych materiałów oraz nowoczesna stylistyka sprawiają że w samochodzie można poczuć się wyjątkowo
na konsoli środkowej znajdują się dwa ekrany dotykowe steruje minimi większością funkcji samochodu na planie
którego kąt pochylenia możemy regulować znajduje się główne menu które możemy personalizować tworząc strony
z najczęściej wybieranymi opcjami dostępna nawigacja wspomagana stałym połączeniem internetowym i zapewnia
informacje na przykład o utrudnieniach i bieżącym ruchu na drodze Za
pomocą tego ekranu obsługuje No oczywiście Multimedia podłączony telefon Możemy też konfigurować oświetlenie
wnętrza ile dzieci historię zużycia paliwa mamy
też wyglądu to takich danych jak wierzący przeciążenie oraz wykres obrazujący siłę z jaką naciskamy pedały kiedy
zjedziemy do asfaltu przydatne okażą się też informacje do jazdy terenowej dolny panel to przede wszystkim obsługa
klimatyzacji będąc w odpowiednim mini fizycznymi pokrętłami zmieniamy temperaturę oraz siły nawiewu kiedy
przejdziemy do innych ustawień zyskują nowe funkcje z poziomu dolnego ekranu Możemy też zmieniać
wysokość pojazdu wybierać tryby jazdy dotykowo lub za pomocą pokrętła mamy też wgląd do panelu
obsługujący Multimedia przed kierowcą znajduje się duży wyświetlacz który domyślnie ma wygląd klasyczny takie
jak w przypadku analogowych zegarów możemy to oczywiście konfigurować zmieniając rozmieszczenie poszczególnych elementów
co chcemy mieć przed oczami obsługa myjni przed kierowcą realizowana jest w kierownicy znajdują się na nie przyciski
które reagują na nacisk ale też na dotyk i ruch palca od
zawsze jest jednak sprawna i aby samochód dobrze odebrał nasze intencje musimy czasem nacisnąć przycisk kilka
razy obsługa aktywnego tempomatu czy innych asystentów również realizowana jest w kierownicy poziomu
Możemy również odbierać i kończyć połączenia telefoniczne oferuje dużo przestrzeni dla kierowcy
i pasażerów przednie fotele posiadają wielopłaszczyznowa regulację nawet osoby wysokiej nie będą narzekać tylna
kanapa posiada regulację kąta oparcia podróżujący z tyłu mają do dyspozycji na grzanie foteli gniazda
USB wyjście 12 V oraz wygodny pod z miejscami na kubeczki pojemność bagażnika
to 673 l po złożeniu siedzeń Mamy do dyspozycji 1731 litrów Znajdziemy
tutaj wyjście 12 V haczyki nie ma niestety możliwości składania siedzenia z poziomu bagażnika
pod maską naszego testowego velara znajduje się 3 litrowa benzynowa V6 która wspomagana kompresorem daje do dyspozycji
kierowcy 80 koni mechanicznych i 450 niutonometrów momentu obrotowego teoretycznie z tymi parametrami samochód ma osiągnąć
pierwszą setkę po pięciu i 70 sekundy czy tak jest naprawdę Sprawdźcie nasz przyspieszenia jeśli chodzi o spalanie 94
średnio tyle deklaruje producent w moim zdaniem jest to wynik możliwy do osiągnięcia ale wymaga od kierowcy ogromnej cierpliwości i doskonałych warunków
drogowo pogodowych pojemność
baku w tym samochodzie to 63 l biorąc pod uwagę jego realne zapotrzebowanie na paliwo to stanowczo za mało i
może się okazać że stację będziemy musieli odwiedzać co 300 400 kilometrów Kiedy
zacząłem jeździć tym samochodem wiedziałem że za kierownicą będę chciał spędzić nieco więcej czasu to
jest jedno z tych aut do którego mogę wsiąść jeździć bez celu Ponieważ sprawia mi to ogromną przyjemność jest tutaj ba hurtowo
samochód doskonale wybiera nierówności i co ciekawe bez względu na wybrany tryb jazdy w
wielu samochodach jest tak że po wybraniu trybu sportowego Czujemy się jakbyśmy jechali drewnianym klockiem na drewnianych zapominamy o komforcie tutaj
jest zupełnie odwrotnie oczywiście córciu różnice pomiędzy wybranymi trybami ponieważ w klubie sportowym auto ma sztywniejsze zawieszenie
i bardziej bezpośredni układ kierowniczy ale nie na komforcie odczuwalny Komfort jest mniejszy tylko wtedy kiedy jedziemy na maksymalnie uniesionym zawieszeniu
możemy w takim trybie jechać do prędkości około 80 90km samochód automatycznie się obniża mimo
że samochód ma bardzo dobre osiągi to o sportowej jeździe Myślę że możemy zapomnieć bez względu na wybrany
tryb jazdy z Samochód zachowuje się dość nerwowo Przy gwałtownym kierownicy i elektronika bardzo szybko wkracza
do akcji w samochodzie jest bardzo cicho w dużym zakresie prędkości oczywiście kiedy będziemy jechać już z prędkościami autostradowym
i No to szum wiatru będzie odczuwalny natomiast nadal nie będzie to uciążliwe przyjemny dla ucha Jest dźwięk
silnika nie jest oczywiście V8 nad czym bardzo bo leje bo taki silnik bardzo by pasował do tego samochodu niemniej wszystkie Brzmi
bardzo fajnie i co ciekawe w trybie sportowym dźwięk wydechu staje się bardziej agresywny co więcej przy większym obciążeniu przy zmianie
biegów samochód nawet z tego wydechu strzela Jeśli ergonomie to musimy się przyzwyczaić co gdzie jest i z jakiego
menu można wywołać interesujące na za opcję Ponieważ kiedy usiądziemy do tego samochodu bez wcześniejszego zapozna
ze strukturą menu No to możemy czuć się mocno rozproszeni podczas jazdy kiedy będziemy chcieli na przykład ustawić masaż foteli lub podłączyć
telefon albo zmienić konto w klimatyzacji Myślę
że nie będę oryginalny kiedy Porównam jazdę tym samochodem do sterowania luksusowym jachtem jest luksusowo
jest Stylowo jest majestatycznie
i to są właśnie takie czynniki które sprawiają że tym samochodem możemy jeździć bez celu a Jedyna rzecz która Przypominam
o tym że jeździmy już troszeczkę za długo to konieczność wizy stacji paliw nr jest samochodem na tyle eleganckim
że raczej nie wypada jeździć nim w ciężkim terenie mimo że oferuje bardzo skuteczny napęd na cztery koła z
pokonywaniem lekkich mało przy wzniesień radził sobie bardzo dobrze Lecz kiedy jego lakier pokrył się złotem poczułem
się nieswojo tak jakbym ubrudził bardzo drogi garnitur na szczęście na pokładzie znajduje się system audio o
mocy 1600 watów który sprawia że po wybraniu odpowiedniej muzyki błoto samo odpada od samochodu velar
robi
doskonałe wrażenie zarówno w środku jak i na zewnątrz jest elegancki i komfortowy stylowy i szybki Myślę
że spełni oczekiwania potencjalnych nabywców
to rzeczywiście swoje wady bowiem niektórym może przeszkadzać to że nie wy regulujemy pasów bezpieczeństwa na wysokość oraz że wynik który
znajduje się przed kierowcą nie zawsze działa tak szybko jakbyśmy sobie tego życzyli ale to są drobiazgi o których szybko zapomnimy w
momencie kiedy poczujemy i jak ten samochód jeździ