Trwa ładowanie...
16-03-2006 13:18

Land Rover przyszłości?

Land Rover przyszłości?
d2joget
d2joget

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9294/land-rover-e_terrain-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Land Rover zaprezentował studyjny projekt „e-Terrain Technology Concept”, który zapowiada rozwiązania mające wejść do użytku w seryjnych modelach tej marki już za kilka lat. Wprowadzając nowe rozwiązania mechaniczne, elektryczne i elektroniczne, producent zamierza obniżyć spalanie swych samochodów nawet o 30%.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9294/land-rover-e_terrain-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | W ciągu ostatnich dziewięciu lat średnia emisja dwutlenku węgla przez sprzedawane w Europie nowe samochody spadła o 9,7%, zaś współczynnik ten w przypadku aut Land Rover wynosi 13%. Aż 90% wszystkich sprzedawanych w Europie samochodów tej marki wyposażonych jest w silniki wysokoprężne. Najwyraźniej Ford, właściciel marki Land Rover, wyznaczył jej rolę lidera pod względem spalania i emisji szkodliwych substancji, co ma oczywiście duże znaczenie - zwłaszcza w przypadku dużych i ciężkich aut terenowych.

d2joget

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9294/land-rover-e_terrain-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Głównym i najważniejszym czynnikiem decydującym o poziomie spalania i emisji szkodliwych substancji, jest oczywiście sam silnik. Jednak projekt „e-Terrain Technology Concept” nie dotyczy samego silnika, a ma być wkładem Land Rovera w poprawę sprawności poszczególnych podzespołów samochodu, co ma się przełożyć na mniejsze spalanie. Chodzi o kompleksowe zarządzanie energią cieplną, elektryczną, oraz dodatkowy napęd elektryczny na tylną oś.

Land Rover „e-Terrain Technology Concept” to oczywiście zapowiedź poszukiwania rozwiązań, które być może nie są jeszcze zwieńczone sukcesem. Wskazuje jednak, że marka o olbrzymiej tradycji w produkcji samochodów terenowych – choć borykająca się ze słabą sprzedażą – szuka metody na ekspansję rynkową w przyjaznych środowisku naturalnemu i kieszeniom klientów rozwiązaniom. To znak czasu, bo jeszcze niedawno producenci samochodów SUV za główne narzędzie walki z konkurencją traktowali podnoszenie mocy silnika i coraz lepsze osiągi swych samochodów.

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj