Land Rover Freelander 2 z nowym silnikiem
W ofercie silnikowej Freelandera 2 na rok 2012 pojawił się nowy 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, w którym emisja CO2 została zmniejszona o 14 proc. w stosunku do poprzedniej jednostki napędowej typu Si6. Dodatkowo, nowy silnik Si4 został wyposażony w połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i turbosprężarkę, dzięki czemu rozwija moc 240KM (więcej o 7KM niż Si6) oraz posiada o 7% wyższy moment obrotowy równy 340Nm.
Silnik Si4 po raz pierwszy znalazł zastosowanie w modelu Range Rover Evoque. Dzięki zaawansowanym technologiom jednostka Si4 zasilana jest przez wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego połączony z rozrządem ze zmiennym układem faz pracy dla zaworów dolotowych i wylotowych. Wysokowydajna turbosprężarka oraz unikalny, formowany maszynowo stalowy kolektor wydechowy wpływają na płynne dostarczanie mocy ograniczając opóźnienia, tzw. turbo dziury.
Pod względem mechanicznym Si4 jest niemal identyczny jak jego wersja występująca w Range Rover Evoque. W celu dostosowania silnika do potrzeb Freelandera 2 wprowadzono drobne, niezbędne modyfikacje, m.in. przeprojektowano układ wydechowy dla uzyskania odpowiedniej charakterystyki brzmieniowej w nadwoziu. Wykonana w całości z aluminium jednostka napędowa jest aż o 40 kg lżejsza od poprzedniej wersji sześciocylindrowej Si6
Poza nowościami technicznymi i technologicznymi w modelu Land Rover Freelander 2 na rok modelowy 2012 dostępne będą także nowe opcje stylistyczne - dwa nowe lakiery: Barola Black i Havana, a we wnętrzu pojawi się nowa tkanina tapicerki nazwana Dinamica. Do wyboru będą także dwa systemy audio Alpine kompatybilne z MP3. Pierwszy z nich z ośmioma głośnikami i wzmacniaczem 8x40W, a drugi z high-endowym wzmacniaczem 12x40W.
sj