Land Rover Discovery 3
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7782/discovery-01.jpg',600,485) ) |
| --- | Producent debiutującego właśnie w Nowym Jorku Land Rovera trzeciej generacji robi wszystko, by swoje dzieło zaprezentować jako SUV klasy premium. Czy te zabiegi się powiodą i co rzeczywiście znaczy premium w drogiej i tak klasie aut sportowo-rekreacyjnych?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7782/discovery-02.jpg',600,486) ) |
| --- | Największą nowościa Discovery 3. generacji ma być system opatentowany przez Land Rovera jako „Terrain Response”. Kierowca określa jedną z pięciu opcji dotyczących nawierzchni: pierwsza - to zwykły asfalt; druga – śliska nawierzchnia (trawa, żwir lub śnieg); pozostałe 3, to poszczególne warianty off-road (błoto, piasek, kamienie). Stosownie do każdej pozycji programują się ustawienia parametrów systemu kontroli trakcji, przeniesienia napędu, oraz wysokości prześwitu. Discovery jest bowiem wyposażony w zawieszenie pneumatyczne, które pozwala regulować wysokość auta.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7782/discovery-03.jpg',600,490) ) |
| --- | Discovery oferowany będzie z trzema silnikami do wyboru: dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Wysokopręzna jednostka to silnik o sześciu cylindrach i pojemności 2,7 litra, który montowany jest już w Jaguarach S-Type. Od tej samej marki pochodzi tez silniejsza benzynowa jednostka o pojemności 4,4 litra i również widlastym układzie ośmiu cylindrów. Trzeci silnik, to czterolitrowa jednostka V6. Standardowo Discovery będzie wyposażony w sześcioprzekładniową manualną skrzynię biegów, którą opcjonalnie zamienić będzie można na - również sześcioprzekładniowy – automat.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7782/discovery-04.jpg',600,402) ) |
| --- | Land Rover Discovery 3. generacji, podobnie jak i poprzednicy, będzie miał 7 miejsc siedzących umieszczonych w 3 rzędach. Teraz jednak, dwa tylne rzędy schować będzie można tak, by złożone tworzyły płaską podłogę.
Discovery 3. zmieni swą nomenklaturę na rynku pólnocnoamerykańskim, gdzie sprzedawany będzie pod oznaczeniem LR3. Tam też, niedostępna będzie wersja wyposażona w silnik wysokoprężny. Do salonów dealerskich Land Rover Discovery lub LR3 trafi dopiero pod koniec tego roku.