Trwa ładowanie...
27-04-2011 11:53

Lancia Delta seria 1: oszczędniej i bezpieczniej

Lancia Delta seria 1: oszczędniej i bezpieczniejŹródło: zdjęcie producenta
d39vxfq
d39vxfq

Zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2008 Delta, obecnie debiutuje w salonach Lancii w Polsce w odświeżonej szacie i z ciekawymi nowinkami technicznymi.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Delta seria 1 to model po faceliftingu. Z zewnątrz zmieniła się osłona chłodnicy, która nadała obecnie Delcie charakterystyczny i zunifikowany dla całej nowej gamy modeli Lancii wygląd. Takie posunięcie spowodowane jest tym, że na rynku brytyjskim samochody włoskiej marki będą sprzedawane z logo Chryslera. Uniwersalna osłona chłodnicy ma pasować do stylistyki obu marek. Pod maską Delty pojawił się nowy oszczędny silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem - 1.6 Multijet o mocy 105 KM zużywający zaledwie 4,6 l/100km w cyklu mieszanym. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy i maksymalną prędkość 186 km/h. Dzięki zastosowaniu tej jednostki, Lancia Delta kosztuje teraz o 4000 zł mniej w porównaniu do wersji podstawowej z silnikiem wysokoprężnym w poprzedniej serii 0.

Większe różnice można znaleźć w ofercie wyposażeniowej. Nowe nazewnictwo opcji wyposażeniowych ma podkreślić fakt, że są one bogatsze w porównaniu do tych dostępnych wcześniej. Wśród nowych rozwiązań technicznych można znaleźć asystenta parkowania, który sam sprawdzi, czy miejsce jest wystarczającej wielkości. Następnie wykonuje automatycznie skręt pojazdu, pozostawiając kierowcy zadanie odpowiedniego dostosowania prędkości.

System Driving Advisor uprzedza kierowcę o nieumyślnym zbliżeniu się do krawędzi drogi. Jest on aktywny, gdy samochód porusza się z prędkością 65-180 km/h - w sytuacji potencjalnego zagrożenia wysyła na koło kierownicy sygnał, zwracając tym uwagę kierowcy na przekroczenie linii rozdzielającej pasy. Zaawansowany system stabilizacji jazdy korzysta z DST (Drive Steering Torque) - aktywnego elektronicznego układu kierowniczego, który automatycznie dokonuje korekt i kontroluje także nadsterowność na nawierzchni o małej przyczepności. Dodatkowo bezpieczeństwo ma poprawiać system aktywnego zawieszenia, które w czasie rzeczywistym kontroluje amortyzatory.

sj

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj