Trwa ładowanie...
06-10-2010 10:20

Lancer ma nowe silniki

Lancer ma nowe silniki
d1qnebi
d1qnebi

W Polsce debiutuje właśnie Mitsubishi Lancer - model roku 2011 - z dwoma nowymi jednostkami napędowymi znanymi z prezentowanego ostatnio crossovera ASX. Jednostki te to: diesel 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu (150 KM) oraz benzynowy silnik 1.6 (117 KM). Nowe jednostki mają wpłynąć na kontynuację sukcesu Lancera, a trzeba pamiętać, że Polska była w ub. roku drugim rynkiem w Europie pod względem sprzedaży tego modelu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Lancer 2011 będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: czterodrzwiowej (sedan) i pięciodrzwiowej (sportback) z trzema jednostkami napędowymi - dwoma benzynowymi: 1.6 (117 KM) i 1.8 (140 KM) oraz niskoprężnym silnikiem Diesla 1.8 (150 KM) i trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silniki 1.6 MIVEC i 1.8 MIVEC) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8 MIVEC) oraz 6-biegową manualną (1.8 DID MIVEC).

Lancer, podobnie jak nowy crossover ASX, wyposażony jest w zupełnie nową, w całości aluminiową, czterocylindrową, 16-zaworową ekologiczną jednostkę Diesla o mocy 150 KM, spełniającą wymogi normy Euro 5. Oznaczony symbolem 4N13 silnik - wyposażony w dwa wałki rozrządu w głowicy oraz bezpośredni układ wtryskowy typu Common Rail - powstał przy współpracy Mitsubishi Motors Corporation z firmą Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI).

d1qnebi

Silnik ten współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. To pierwszy na świecie Diesel w pojeździe osobowym, w którym zastosowano system zmiennych faz rozrządu. Firma MHI zaoferowała m.in. swą wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas produkcji przemysłowych i okrętowych silników wysokoprężnych oraz technologie turbin spalinowych, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień inżynieryjnych, jak przepływ w technologiach odlewniczych (aluminiowy blok cylindrów), wymiana ciepła (głowica cylindra) czy spalanie.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Ze wszystkich rozwiązań najbardziej wyróżnia się opracowany przez firmę Mitsubishi system zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC, który po raz pierwszy zastosowany został w aucie osobowym z silnikiem Diesla, a który pozwala na niski stopień sprężania (14,9:1) oraz wynikające z tego faktu korzyści. Dzieli ona podstawowe rozwiązania technologiczne (lekki, odlany z aluminium blok cylindrów, pokrywa głowicy cylindrów wykonana z tworzywa sztucznego - o połowę lżejsza od swego aluminiowego odpowiednika itd.) z najnowszymi konstrukcjami benzynowymi MMC.

Motor 4N13 wykorzystuje również inne technologie: np. układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail z maksymalnym ciśnieniem 2 000 bar (ma pozwolić na poprawę osiągów i niższą emisję CO2) czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2).

d1qnebi

[

]( http://wnp.pl )

d1qnebi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1qnebi
Więcej tematów