Lamborghini Huracan Spyder: otwarta drogowa wyścigówka
We Frankfurcie zadebiutowała otwarta wersja piekielnie mocnego Lamborghini Huracana - Spyder. Stylistycznie kabriolet jest podobny do wersji zamkniętej. Obie różni jedynie pokrywa silnika, no i oczywiście dach. Mocy jest pod dostatkiem.
Huracan Spyder jest bardziej agresywny i nowoczesny od swojego poprzednika, otwartego Gallardo. Mocno zaakcentowano wloty powietrza i ciemne elementy znajdujące na pokrywie silnika podkreślają sportowy charakter samochodu. Wygląd ma znaczenie, jednak osiągi są jeszcze ważniejsze.
Za napęd modelu Huracan Spyder odpowiada ta sama co w zamkniętym aucie wolnossąca jednostka V10 o mocy 610 KM osiąganych przy 8250 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym równym 560 Nm przy 6500 obr./min. Pokazuje to, że Lamborghini jest zdecydowane korzystać z klasycznych rozwiązań. Układ napędowy przekazuje moc na cztery koła i korzysta z dwusprzęgłowej, siedmiobiegowej przekładni.
Lamborghini Huracan Spyder zapewnia niesamowite osiągi. Pierwsza „setka” na liczniku pojawia się już po 3,4 s, a na osiągnięcie 200 km/h auto potrzebuje 10,2 s (wersja zamknięta 9,9 s). Prędkość maksymalna to imponujące 324 km/h.
Mimo tak dużej mocy i ekstremalnych osiągów, Lamborghini zrobiło też ukłon w kierunku ekologicznie nastawionych kierowców. Nowy model jest wyposażony system start-stop i przy spokojnej jeździe osiąga 12,5 l/100 km.
Nowe Lamborghini, podobnie jak Ferrari, posiada na kierownicy przełącznik do zmiany trybu jazdy. Do wyboru są ustawienia drogowe, sportowe i wyścigowe. Zmiana wpływa na pracę skrzyni biegów, silnika, kontroli trakcji i dźwięk dobiegający z układu wydechowego.
Cenę nowego kabrioletu już podano. Wynosi 186 450 euro (ok. 800 tys. zł).