Trwa ładowanie...
12-02-2009 18:08

Ładniejsza seria 6?

Ładniejsza seria 6?
d45rc07
d45rc07

Wygląd BMW serii 6 od chwili premiery auta w 2003 r. budził kontrowersje. Jednym auto podobało się, inni uważali je za szpetne. Teraz samochód poddano zmianom. Czy na lepsze?

Modyfikacje nadwozia objęły kształt słupków dolnego wlotu powietrza oraz sam wlot powietrza, który jest szerszy niż wcześniej. Nowe kierunkowskazy pulsują teraz dzięki krystalicznym diodom.

Standardowe podwójne reflektory biksenonowe ukryte są pod przezroczystym kloszem.

d45rc07

Pierścienie świetlne dają się wykorzystać jako światła dzienne w typowym dla BMW kształcie.

Mocniej nakreślono też krawędzie progów. Nowe są kolory lakieru metalizowanego „oceaniczny niebieski” i „kosmiczny szary” oraz trzy rodzaje obręczy kół z lekkich stopów.

Powierzchni pokrywy bagażnika, znajdującej się pod krawędzią aerodynamiczną, w której umieszczono teraz dodatkowe światło stopu, nadano wklęsłą formę. Wystaje ona nieco mniej, przez co nie razi już tak, jak poprzednio. Również wewnętrzna struktura lamp tylnych dostosowana została do przebiegu linii, a wszystkie światła zasilane są jednostką diodową. Linia dolnej krawędzi spojlera tylnego unosi się łagodnie po bokach, przechodząc w zewnętrzne kontury lamp tylnych.

Zadbano też o modernizację wnętrza. Opcjonalnie dostępne są listwy ozdobne ze słojowanego klonu, ciemnej brzozy lub szlifowanego wzdłużnie aluminium. Na zamówienie dostępna jest tapicerka skórzana Pearl w kolorze Chateau Red i Saddle Brown, obejmująca dodatkowo skórzane obicie podłokietników, uchwytów drzwi oraz konsoli środkowej.

Wygląd kontrolera iDrive łączący skórę i chrom Pearl Grey odpowiada stylistyce nowych pokręteł.

d45rc07

Po raz pierwszy w tym segmencie pojazdów do napędu oferowany jest silnik wysokoprężny. 3-litrowa, doładowana dwiema turbosprężarkami jednostka z Common Railem trzeciej generacji rozwija moc 286 KM. Gamę silników uzupełniają silniki benzynowe: 8-cylindrowy 4,8 l/367 KM i 6-cylindrowy 3,0 l/272 KM.

Nowością jest 6-biegowa sportowa skrzynia automatyczna (standard w BMW 635d), z dźwigienkami przy kierownicy. Jej element stanowi przycisk Sport, aktywujący jeszcze szybszą zmianę przełożeń i modyfikujący progresję pedału gazu oraz charakterystykę pracy układu Servotronic przy standardowym układzie kierowniczym.

d45rc07

We wszystkich wariantach nowego BMW serii 6 zastosowano układ Brake Energy Regeneration. Jego zadaniem jest wytwarzanie prądu dla urządzeń pokładowych w fazach hamowania silnikiem i hamulcami. Aby wspierać oszczędny styl jazdy, modele ze skrzynią manualną wyposażone są ponadto we wskaźnik punktu zmiany przełożenia.

Wybrane dane techniczne:

| Typ silnika | benzynowy | benzynowy | diesel |
| --- | --- | --- | --- |
| Pojemność skokowa (cm3) | 2 996 | 4799 | 2 993 |
| Moc (KM) przy obr./min | 272/b.d. | 367/6300 | 286/4400 |
| Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 320/2750-3000 | 490/3400 | 580/1750-2250 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h coupe/cabrio (s) | 6,2/6,7 | 5,4/5,5 | 6,3/6,6 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 250 | 250 | 250 |
| Średnie zużycie paliwa coupe - cabrio (l/100 km) | 7,7/7,9* - 8,3/8,1 | 11,7/10,5* - 12,6/10,9* | 6,9* – 7,2* |

  • automatyczna skrzynia biegów Autor: (mp)
d45rc07
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d45rc07
Więcej tematów