Ładniejsza Multipla?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7591/multipla-01.jpg',600,410) ) |
| --- | Pewien znany dziennikarz motoryzacyjny przekonywał swego czasu, że Multipla jest tak brzydka, że aż ładna. Czy zmiana stylistyki sprawi, że nie będzie już aż tak brzydka, żeby być ładna, czy – na co chyba liczy producent - jej uroda nie będzie wymagać karkołomnych tłumaczeń i uzasadnień.
Nowa wersję Multipli Fiat zaprezentuje podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7591/multipla-02.jpg',600,393) ) |
| --- | Multipla została zaledwie odmieniona stylistycznie, ale ta zmiana może okazać się bardzo znacząca dla jej rynkowego powodzenia. Dotychczasowa powierzchowność raczej zniechęcała do tego, skądinąd, pomysłowo zaprojektowanego auta. Konkurencyjne samochody segmentu MPV (Multi Purpose Vehicle) oferują zwykle 5 miejsc siedzących usytuowanych w dwóch rzędach. Jeśli miejsc jest więcej, usytuowane są w trzech rzędach, co skutkuje znacznym ograniczeniem przestrzeni bagażowej. Multipla ma sześć siedzeń umieszczonych w dwóch rzędach, dzięki czemu nawet podróżując w sześć osób można zabrać sporo bagażu. Środkowe miejsce w przednim rzędzie jest stosunkowo małe, ale zważywszy, że wśród sześciu osób zwykle wiezie się choć jedno dziecko – problemu chyba mnie ma.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7591/multipla-03.jpg',600,431) ) |
| --- | Umieszczenie sześciu foteli w dwóch rzędach sprawia, że Multipla jest raczej szeroka (187 cm), jak na swa długość (409 cm – wcześniejsza wersja mierzyła 399 cm).
Prócz dużej funkcjonalności wnętrza i proporcji nadwozia, które zapewniają stabilność podczas pokonywania zakrętów, Multipla dysponuje jeszcze dobrym silnikiem. Jest nim nowoczesny diesel 1,9 JTD o mocy 110 KM/81 kW osiąganej przy 4 tys obr/min. Maksymalny moment obrotowy 200 Nm dostępny jest już przy 1,5 tys obr/min. Multipla napędzana takim silnikiem kosztuje teraz 71900 pln, co nie jest ceną wygórowana, jak na sześcioosobowy samochód wyposażony w nowoczesny silnik common rail. Drugą z oferowanych jednostek jest benzynowy silnik 1,6 o mocy 103 KM/76 kW osiąganej przy 5,75 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 145 Nm. Wersja benzynowa jest chyba mniej atrakcyjna, ale kosztuje 63 tys pln.
Najprawdopodobniej polski importer utrzyma dotychczasowe ceny Multipli pomimo odświeżenia jej wyglądu, i jedynie ciągle słabnący złoty może zaważyć na ich podniesieniu. Fiat oczekuje, że nowa powierzchowność Multipli przysporzy jej więcej niż dotychczas amatorów. ...I chyba nikt nie będzie tęsknił za dotychczas produkowana wersją, prócz owego znanego dziennikarza, który tak bardzo upodobał sobie jej brzydotę.