Zmodernizowana Dacia Logan pojawia się na rynku cztery lata po premierze pierwszego wcielenia modelu. Najnowszy sedan Dacii będzie kusił klienta tym, za co rynek uwielbia poprzednika - bezkonkurencyjny stosunk ceny do walorów użytkowych, przestronność wnętrza, solidność i zaskakująco wysoką niezawodność.
Dacia Logan do faceliftingu kusi nowocześniejszym designem oraz atrakcyjniejszym wnętrzem. Osłona chłodnicy, która kilka miesięcy temu zadebiutowała w Dacii Sandero, jest większa i stanowi tło dla nowego logo marki. W wyższych wersjach wyposażeniowych będzie wykończona chromowaną listwą. Za sprawą niewielkich poprawek tył nadwozia stał się bardziej foremny niż w poprzedniku. Producent zaproponuje też paletę nowych alufelg oraz kolorów nadwozia.
Odświeżona deska rozdzielcza, która pojawiła się również w Dacii Sandero, jest bardziej nowoczesna i funkcjonalna niż w poprzedniku.
O komfort kierowcy zadbano montując regulowany fotel oraz kierownicę z pionową regulację. Kierowca będzie podróżował w większym komforcie za sprawą regulowanej w pionie kolumny kierownicy.
Poza ergonomią poprawiono również widoczność widoczność do tyłu - dzięki zastosowaniu środkowego zagłówka wsuwanego w oparcie oraz dużych lusterek zewnętrznych z Dacii Logan MCV.
Długość Dacii Logan została zwiększona do 4290 mm, zaś szerokość autawynosi 1740 mm. Przestrzeń w kabinie pozostanie jedną z ważniejszych zalet Dacii Logan. Producent obiecuje, że na tylnej kanapie wygodnie zasiądą trzy osoby. Również 510-litrowy bagażnik będzie deklasował większość konkurentów.
Mimo że Dacia Logan ma być tanim samochodem, kontruktorzy nie oszczędzali na bezpieczeństwie. Auto otrzyma ABS z korektorem siły hamowania oraz asystentem hamowania awaryjnego. Na walory jezdne powinno wpłynąć również niewielkie zwiększenie rozstawu kół.
W desce rozdzielczej pojawiły się elementy o strukturze plastra miodu, które zmniejszą siłę potencjalnego uderzenia w kolana. Wszystkie fotele są wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki.
Dacia otrzyma również dwie poduszki powietrzne o regulowanym ciśnieniu.
Do napędu Logana posłużą jednostki napędowe sprawdzone w wielu modelach Renault. Logan będzie dostępny z benzynowymi silnikami 1.4 i 1.6 oraz silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi. Motory z zapłonem iskrowym rozwijają odpowiednio 75 KM i 87 KM. Niewielkie wysilenie oraz nisko położone maksimum momentu obrotowego powinno zapewnić długoletnią i przyjemną eksploatację. Niewielkiego zużycia paliwa przyjdzie jednak szukać w 68-konnym dieslu, który średnio spali 4,5 l/100km.
Zmodernizowana Dacia Logan będzie dostępna w Polsce w sierpniu bieżącego roku.
Łukasz Szewczyk