Łabędzi śpiew Audi Allroad: Quattro Concept
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8274/allroad-audi-concept-01.jpg',600,400) ) |
| --- | Podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit Audi zaprezentowało model studyjny Allroad Quattro Concept. Dziwaczna to dość sytuacja, kiedy producent pokazuje studyjną wersję modelu, który niebawem już nie będzie produkowany, by zareklamować zupełnie inny model, który jeszcze nie jest produkowany. Nie warto jednak zniechęcać się faktem, że Allroad Quattro Concept nigdy nie będzie produkowany, bo rozwiązania w nim stosowane z pewnością znaleźć się mogą w innych, produkcyjnych modelach.
Model Allroad Quattro Concept nie stanowi studium rozwoju modelu Allroad, bo nie będzie on produkowany skoro tylko na rynku pojawi się oczekiwany od dawna Audi A7 – auto kategorii SUV. Jednak w czasie, gdy kto żyw bierze się za produkcję lepiej, lub gorzej skonstruowanych samochodów sportowo-rekreacyjnych, Audi postanowiło pochwalić się swym dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w dziedzinie napędu na cztery koła.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8274/allroad-audi-concept-02.jpg',600,400) ) |
| --- | Allroad Quattro Concept, choć wygląda podobnie do modeli produkcyjnych Allroad, to jednak zaskakuje bardzo agresywną stylizacją. Ma ona chyba podkreślać przebojowość marki, tak niezbędną zwłaszcza w USA – największym na świecie rynku pojazdów 4x4. Agresywna stylizacja nie pozostaje gestem bez pokrycia, bo auto wyposażono w potężny silnik wysokoprężny V8 TDI z wtryskiem Common Rail i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Dzięki mocy maksymalnej 286 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 650 Nm, auto dysponujące sześciostopniową przekładnią automatyczną jest w stanie przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8274/allroad-audi-concept-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Allroad Quattro Concept nie jest popisem mocy, a przemyślności – wyposażono je bowiem w masę innowacyjnych systemów elektronicznych. Chyba najbardziej imponującym z nich jest Audi road vision, który za pomocą czujników optycznych rozpoznaje rodzaj nawierzchni, a informację tę przekazuje kierowcy oraz systemom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo (ESP, ABS i adaptive cruise control, czyli układowi zachowującemu odstęp od pojazdu z przodu). Allroad Quattro Concept wyposażone jest w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które umożliwia regulację prześwitu od 16 do 21 cm. Poprzez wibrację kierownicy samochód sygnalizuje kierowcy, że auto zmienia pas w sposób nie zamierzony – tj. nie sygnalizowany kierunkowskazami. Pojawienie się pojazdu w martwym polu lusterka sygnalizowane będzie zaś miganiem lampki przy lusterku bocznym.
Chyba nie ma co rozdzierać szat, ze Allroad Quattro Concept nigdy nie będzie produkowany, bo przecież Audo A7, który produkowany będzie i tak pozostanie dla większości osiągalny w takim samym stopniu, jak model studyjny prezentowany w Detroit.