Kulisy powstania Lexusa LC
Projektanci Lexusa LC podzielili się doświadczeniami z budowy tego samochodu. Zdradzili też szereg ciekawostek dotyczących coupe.
Główny inżynier projektu, Koji Sato, powiedział, że największym problemem było takie "upakowanie" poszczególnych elementów wewnątrz nadwozia, by zagwarantować wysokie osiągi i własności jezdne, przy jednoczesnym zachowaniu stworzonej przez stylistów bryły.
Dla zmniejszenia masy auta zewnętrzną część drzwi wykonano z aluminium, a wewnętrzną z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Inne zabiegi "odchudzające" to zastąpienie stali przez aluminium w błotnikach oraz użycie stopów lekkich w kolumnach przedniego zawieszenia.
Wyzwaniem dla konstruktorów było zmieszczenie 21-calowych kół pod niską maską silnika. W tym celu konieczne okazało się zaprojektowanie od nowa całego przedniego zawieszenia. Krótki zwis przedni i tylny udało się uzyskać dzięki specjalnej konstrukcji lamp. W reflektorach przednich zastosowano soczewki skupiające światło diod LED, a w lampach tylnych układ luster, dających efekt wielokrotnego odbicia.
- W modelu LC 500h wprowadziliśmy układ zmiany przełożeń określany jako shift-by-wire. Dzięki dodatkowej przekładni, zastosowany w hybrydowej jednostce napędowej 3,5-litrowy silnik V6 wspólnie z motorem elektrycznym dostarcza do tylnych kół tak duży moment obrotowy, że umożliwia zerwanie przyczepności podczas ruszania - zaznacdzył KojiSato.
Obecnie inżynierowie Lexusa przygotowują auto do produkcji seryjnej. Trwa też optymalizacja ustawień systemów w oparciu o wyniki jazd próbnych.
Źródło: Lexus
ll