Trwa ładowanie...
07-06-2008 08:39

Kubica wie jak wygrywać z Niemcami

Kubica wie jak wygrywać z NiemcamiŹródło: AP
d40afpy
d40afpy

Po sześciu tegorocznych zawodach Grand Prix Formuły 1 Robert Kubica ma 32 punkty. Tyle, co Nick Heidfeld (20), Nico Rosberg (8), Sebastian Vettel (4), Timo Glock (0) i Adrian Sutil (0), czyli wszyscy niemieccy kierowcy startujący w tym roku w F1 razem wzięci. Drużyna Leo Beenhakkera mogłaby się więc uczyć od Kubicy, jak wygrywać z naszymi sąsiadami!

Już w piątek Polak pokazał klasę na treningu przed południem, uzyskując drugi czas, jedynie za Felipe Massą. Gdy w niedzielę nasi piłkarze będą stali w tunelu przed wyjściem na murawę stadionu Hypo Arena w Klagenfurcie, Robert powinien już finiszować na Gilles Villeneuve Circuit. Biorąc pod uwagę ostatnie wyniki, wszystko wskazuje na to, że za plecami Roberta wyścig ukończą Niemcy. A przecież jeszcze trzy lata temu mieli wielkiego Michaela Schumachera. Jego następcą miał być Vettel.

Na razie się uczy. "Quick Nick", czyli "Szybki Nick", jak mówią o Heidfeldzie, ostatnio zawodzi. W Monaco rewelacyjnie spisywał się Sutil, ale staranował go mistrz świata Kimi Raikkonen. Dla naszych sąsiadów wiadomość, że Niemcy są za Kubicą, jest trudna do zgryzienia jak pedał hamowania, który Polak będzie wciskał w ostatnim momencie przed zakrętem. Nasz kierowca słynie ze stalowych nerwów i tego, że czeka do ostatniej chwili z drastyczną redukcją prędkości. Wykonuje to z chirurgiczna precyzją. Tymczasem w Kanadzie to właśnie umiejętność hamowania ma mieć kluczowe znaczenie. Inżynierowie maja już koszmary senne na myśl o tym, jak sobie z tym dadzą radę hamulce.

Na każdym okrążeniu toru Gillesa Villeneuve'a bolidy czterokrotnie muszą błyskawicznie redukować prędkość z 300 km/godz., przed dwoma innymi z 250 km/godz. Tarcze rozgrzewają się do czerwoności. Komplet hamulców kosztuje ok. 25 tys. zł. Po Grand Prix Kanady można je wywalić do kosza. Te, które stosuje BMW, są w stanie wytrzymać temperaturę przekraczającą 1000 stopni Celsjusza. Kłopot polega na tym, że wówczas ich sprawność maleje. - Aby je chłodzić, przygotowaliśmy największe możliwe wloty powietrza - tłumaczy Willy Rampf, dyrektor techniczny BMW Sauber.

d40afpy

Team z siedzibą w szwajcarskim Hinwil (stąd jest tylko 115 km na stadion w Bazylei, gdzie możemy grać w ćwierćfinale Euro) doskonale przygotował się na podbój Kanady. Podczas pierwszego piątkowego treningu Kubica miał drugi wynik, Heidfeld - czwarty. Przejazdy testowe zakłóciły poranne opady deszczu. Tor był mokry i Kubica aż do ostatniego kwadransa czekał, aż przeschnie (wcześniej pokonał tylko pięć okrążeń). - Deszcz może też spaść podczas niedzielnego wyścigu, ale to mi nie przeszkadza - mówi Kubica, a potwierdzeniem jego słów jest drugie miejsce na mokrej nawierzchni w Monte Carlo. Organizatorzy przewidują,że może lać także podczas kwalifikacji.

POLSKA Gazeta Krakowska
Oskar Berezowski

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj