Kubica obawia się systemu KERS
Jakie mogą być powody do obaw trzeciego obecnie kierowcy klasyfikacji generalnej? Następujące: czy jego bolid będzie wystarczająco lekki, aby zrekompensować spory ciężar systemu KERS, który BMW bardzo chce stosować w przyszłorocznych wyścigach.
- Jeździłem prototypową wersją samochodu z tym systemem i jeśli inżynierom nie da się znacznie "odchudzić" bolidu, to właściwie przyszły sezon będę miał z głowy - mówi Kubica.
Polak należy do najwyższych i najcięższych zawodników w stawce F1. Przed obecnym sezonem zrzucił kilka kilogramów, co zaowocowało lepszymi wynikami. Jednak jeśli do ogólnego ciężaru jego bolidu dojdzie ważący około 35 kg system KERS, wówczas mogą pojawić się problemy. Ale, jak twierdzi "PS", podpisanie kontraktu z Kubicą przez BMW Sauber to także podjęcie się trudnego zadania, jakim będzie zbudowanie mu jak najlżejszego i jak najszybszego bolidu. Przecież BMW już w przyszłym roku chce walczyć o tytuł mistrza świata.
_ "Przegląd Sportowy"/wp.pl _